A Hyundai az i40 után egy újabb nagyon fontos modellt mutatott be a magyar piacon: a nemzetközi bemutató után pár héttel megérkezett hazánkba az új i30-as. A Hyundai nagyon sokat vár ettől a modelltől, hiszen az előd a márka megújulásának egyik nagyon fontos mérföldköve volt. 2007-es bevezetése óta több mint 400 ezer darabot adtak el belőle Európában, a Ford Focus, Opel Astra és Volkswagen Golf fémjelezte kompaktok között az i30 a hatodik helyet szerezte meg az eladási listán. Az új i30-at Európában tervezték, Nošovice-i (Cseh köztársaság) gyártóüzemében gyártják, és azt várják tőle, hogy hozzájárul a márka ismertségének és eladásainak növeléséhez.
Bár a nemzetközi menetpróbáról szóló anyagunkból nagyjából minden kiderül, azért érdemes gyorsan összefoglalni a lényeget. Az új i30 két centiméterrel hosszabb, öt milliméterrel szélesebb és egy centiméterrel alacsonyabb elődjénél, de a 2650 mm-es tengelytávja nem változott. Bár külső méretei nem mentek át látványos változáson, azért az autó arculata sportosabb lett. Ebben jelent segítséget a szélesebb nyomtáv, és az is az új modell mellett szól, hogy kétféle arculattal rendelhető. Nem csak külsőleg nőtt az i30, az utastér is tágasabb lett, több a tárolórekesz, és a csomagtartó 11 százalékkal nagyobb (378 liter).
Kétféle orrkialakítás létezik az i30-hoz
Elöl MacPherson, hátul multilink futómű dolgozik az i30-ban, a szélesebb nyomtáv a stabilitásra is jó hatással van. A jobb vezetési élmény érdekében az elektromos szervokormány opcionálisan rendelhető Flex Steer programmal, amely segítségével három különböző rásegítés (komfort, normál és sport) is választható.
A tengelytávolság nem változott, de az autó kicsivel nagyobb lett
A motorok inkább a környezetvédelem jegyében születtek, a benzines kínálat a száz lóerős 1,4 literes mellett két 1,6 literesből áll (120 és 135 LE-vel), amelyek közül a nagyobb teljesítményű közvetlen befecskendezéses. Turbódízel fronton is 1,4 literes a legkisebb motor (90 LE), de a 110 lóerős vagy a 128 lóerős 1,6-os tűnik izgalmasabb választásnak. Ezek a motorok már 109 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásra képesek, de lesz olyan start/stop-rendszeres verzió is, amely már eléri a 97 g/km-t. Minden motorhoz hatfokozatú váltó jár, de az 1,6-os motorokhoz rendelhető hatfokozatú automata is.
| Dízelmotorok | Benzinmotorok | ||||
| 1.4 WGT | 1.6 VGT | 1.6 VGT | 1.4 MPI | 1,6 MPI | 1,6 GDi |
Lökettérfogat(cm3) | 1396 | 1582 | 1582 | 136 | 1591 | 1591 |
Teljesítmény (LE) | 90/4000 | 110/4000 | 128/4000 | 100/5500 | 120/6300 | 135/6300 |
Nyomaték (Nm) | 220/1500 | 260/1900 | 260/1900 | 137/4200 | 156/4850 | 164/4850 |
A Hyundai folyékony szobrászatnak nevezte el az új formavilágot
A Hyundai tehát jól láthatóan a kategória éllovasai alá árazta be az i30-at. A modell mellett szólhat még a Hyundai Tripla5 csomagja, ami ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenként egyszeri átvizsgálást kínál az új i30-hoz is.