"Már javában készülnek a B osztályos Mercedesek a kecskeméti gyárban, de ez még csak próbaüzem, ami alatt a gyártás és a kész autók minőségét ellenőrzik. Jelenleg is száz magyar előszériás autót tesztelnek, hogy minden tökéletes legyen az indulásig, ami várhatóan március végén lesz, akkor szerelik majd össze az első vevőhöz kerülő példányt és adják át a gyárat hivatalosan, de akár már most is el lehetne indítani a sorozatgyártást, a minőségi szintet már elértük, azonban végig kell csinálni az ilyenkor szükséges és kötelező ellenőrzéseket, hogy ne legyen semmilyen baki" - mondta Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője a cég budapesti sajtótájékoztatóján.
Tavaly az E osztályból fogyott a legtöbb
Csak a számok alapján remek évet zárt tavaly Magyarországon a Mercedes: a Datahouse adatai szerint 772 személyautót helyeztek itthon forgalomba, ami közel 13 százalékos növekedésnek felel meg 2010-hez képest, míg a teljes újautó-piac csak 3,7 százalékkal nőtt. Ugyanakkor a Mercedes két közvetlen és legnagyobb német konkurense ennél jóval nagyobb számokat produkált, Audiból majdnem kétszer annyit helyeztek forgalomba (1313 db), de BMW-ből is 1049-et adtak el, előbb 25, utóbbi közel 28 százalékos növekedést jelent 2010-hez képest. Az összeladásokat tekintve, tehát azokat az autókat is beleszámolva, amelyeket itthon adtak el, de nem magyar rendszámot kaptak, már jobban áll a Mercedes, mert így összesen 1085 autót tudtak eladni tavaly, ami máris 32,3 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest.
A márka kínálatából tavaly az E osztályra volt a legnagyobb kereslet Magyarországon, összesen 184 darab fogyott a felsőközép-kategóriás modellből, második az egy számmal kisebb C osztály 170 darabbal, míg a harmadik helyen jócskán lemaradva a nyugdíjazás előtt álló A osztály végzett 83 példánnyal.
Idén azonban jelentősen átrendeződhet a Mercedesek hazai népszerűségi listája, ugyanis a B osztály mellett hét további új modellel bővül a kínálat és az árlista is kedvező módon változott a tavalyihoz képest: 3-15 százalékkal csökkentek a modellek árai, ami elsősorban a regisztrációs adó jelentős csökkenésének köszönhető. Ugyan nem egy tömegmodell, de várhatóan azért párat eladnak majd itthon is a májustól kapható új SL-ből és a júniusban debütáló új G osztályból is, amellyel kapcsolatban nemrég felmerült, hogy Kecskemétere költöztethetik az összeszerelését, de ezt a hírt nem kívánták kommentálni a csütörtöki sajtótájékoztatón. Szintén nyáron kerül a szalonokba a felfrissített GLK, év közepén érkezik az E osztály hibrid változata, ősszel dobják piacra az A osztály legújabb generációját, novembertől lesz kapható az új GL és szintén az év vége felé érkezik a CLS kombi.
Az új modelleknek és a kedvezőbb árszabásnak köszönhetően Ingo Fröhlich idén is kétszámjegyű eladásnövekedésre számít, amihez reményei szerint az is hozzájárul majd, hogy februártól négy évre vagy 120 kilométerre növelték a Mercedes személyautók garanciáját, ami alatt nem számítanak fel munkadíjat a garanciális és kötelező szervizeléseknél. Az ügyvezető szerint ez a szervizcsomag önmagában 4-5 százalékos értéktöbbletnek felel meg.