A Volkswagen Golf kabrió legerősebb változatába változatlanul kerül be a normál GTI-ből ismert kétliteres, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor, melynek legnagyobb teljesítménye 210 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 280 Nm (1700-5300). Váltóból hatfokozatú kézi vagy felár ellenében hatfokozatú DSG kérhető. A nagyobb tömeg és a rosszabb légellenállás miatt a 100 km/órát a ferdehátúnál 0,4 másodperccel lassabban, 8,3 másodperc alatt éri el a szellős GTI, a végsebessége 4 km/órával kisebb, de azért a 236 km/óra sem nevezhető kevésnek.
Az elektromos mozgatású vászontető 9,5 másodperc alatt nyílik ki, illetve csukódik be, ez nagyságrendileg kétszer gyorsabb, mint egy átlagos keménytetős kupé-kabrióé, de például a műszakilag rokon Eosra már 15,5 másodpercet ver rá. Ráadásul meg sem kell állni a tetőmozgatáshoz, elég csak 30 km/órás sebességre lassítani.
A tetőt leszámítva a Golf GTI kabriót ugyanolyan díszítésekkel látták el, mint a sima GTI-t, azaz a piros csíkkal és GTI-logóval díszített hűtőrácsa méhsejt-mintázatú, de a 17 colos "Monza" felnik sem különböznek, akárcsak a fémpedálok és a jellegzetes, kockás üléshuzat. A legerősebb Golf kabrió az év második felében kerül a kereskedésekbe Nyugat-Európában, magyarországi forgalmazása nem valószínű, mivel nálunk a gyengébb változatokat sem árusítják, csak az Eost.