A Volkswagen konszern tökélyre fejleszti az azonos alapokra épülő modellek gyártását. Az új, MQB (Modularer Querbaukasten: keresztmotoros építőkészlet) nevű platform minden eddiginél rugalmasabban alakítható, csupán a motor, a kormányoszlop és a pedálok helyzete fix. Minden mást, a tengelytávot, a nyomtávot, az első-hátsó túlnyúlást, az üléspozíciót és a karosszéria felépítményt is egyszerűen meg lehet változtatni.
Így fog kinézni a hetes Golf, legalábbis a lemezek alatt
Így a hetes Golf mellett erre épül majd a Polo, a Beetle, a Scirocco, a Jetta, a Tiguan, a Touran, a Sharan, a Passat és a CC utódja is, valamint a konszern összes többi márkájának olyan modellje, melyek orrába keresztben szerelik be a motort, tehát szinte csak az A3-asnál nagyobb Audik a közép- és farmotoros sportkocsik maradnak ki belőle.
Ez elvileg lehetővé teszi, hogy márkától függetlenül teljesen eltérő típusok is ugyanazon a gyártósoron készüljenek, így egyszerűsíthetők a folyamatok és csökkenthetők a gyártási költségek. Az új modellek számára fejlesztett alternatív (gázos, hibrid és elektromos) hajtásláncok egyformán beépíthetőek lesznek, ami a jövő hajtási módjának tartott elektromos autók elterjedését is segíti.
Csak a motor-kormány-pedál háromszög fix, a többi rész variálható
A meglévő turbós benzines (TSI) és közös nyomócsöves turbódízel (CR TDI) motorok mellett két új moduláris motorcsalád fejlesztésébe kezdtek, melyek a megfelelő körülmények között benzines (MOB) és dízeles (MDB) változatban is képesek lesznek lekapcsolni a négyből két hengert, ami a gyár szerint négy decis fogyasztáscsökkenést jelent.
Az első MQB platformra épülő modell a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó új Audi A3-as, de a hetes Golfra sem kell már sokat várni, a tervek szerint premierje az őszi Párizsi Autószalonon lesz.