Újabb nagy autóipari együttműködés született két, több márkát is tömörítő gyártó között. A General Motors bevásárolta magát a Peugeot-t és a Citroënt összekötő PSA konszernbe.
A megállapodás alapja a hatékonyság növelése, a két cég rendelkezésére álló erőforrások megosztása.
Ez kezdetben kész alapanyagok, alkatrészek és technológiák cseréjét, a későbbiekben közös fejlesztéseket, azonos műszaki alapokra épülő modelleket is jelent, és az sem kizárt, hogy a két cég a gyártókapacitását is megosztja.
A PSA számára egymilliárd eurós tőkeemelést jelentő, frissen szerzett hét százalékos részesedése ellenére az európai GM a hozzátartozó Opelt és Chevrolet-t továbbra is független, konkurens márkaként dobja piacra a Peugeot és a Citroën modelljeivel szemben.
A megállapodás mindkét fél számára nagy lehetőséget jelent, hogy racionalizálják a működésüket és olyan területeken mérsékelhessék a kiadásaikat, ahol mindketten veszteségekkel küszködnek.
Egységesítik a két cég kis és közepes autóit, valamint az egyterűeket és a szabadidő-autókat, melyek a jövőben akár egy közös platformra is épülhetnek, amely 2016-ra készülhet el.
Egy közös cégként az anyagbeszerzést és a logisztikát is hatékonyabbá tehetik, ami a várakozások szerint hosszútávú nyereségességet garantál mindkét fél számára.