A kezdet kezdetén, amikor még nem a Volkswagen konszernhez tartoztak, akkor Fiat modelleket gyártottak a spanyolok. A Seat országon belül népautónak számított, olyan modellekkel, mint az ötajtós 127-es vagy a négyajtós 850-es. A márka újkori története viszont inkább a latin temperamentumról és a sportos stílusról szól.
Sajnos a Volkswagen jelenleg csak kínlódik ezzel a leányvállalatával, amely most úgy tűnik, hogy újra a népautók gyártása felé fordul. Ott van nekik a VW Up!, melyet az érthetetlen Mii néven fognak árulni és már be is mutatták az Exeo alá pozícionált új Toledót.
A nálunk is jól ismert nevet végre megint egy hagyományos építésű autó kapja, amely ráadásul egy négyajtósnak látszó ferdehátú ötajtós, mint az első generáció volt. Jó nagyra nyílik a hatalmas, 500 liternél is nagyobb csomagtartó fedele. Szép megoldás, hogy az üveg belesimul a C oszlopba, mintha nem is lenne szigetelése. Ezen kívül semmi érdekeset nem tud, de lehet, hogy éppen ez a visszafogott, mégis komolyan vehető forma, és a jó ár/érték arány lesz a vonzereje.
Ha nem is lesz olyan megkapó, mint a Leonnal szinte megegyező második generáció, jó tudni, hogy szürke, de kellemes látvány lesz a Skoda változat is, amely hamarosan a Fabia és az Octavia közé érkezik.