Több mint egy éve terjedt el a hír, hogy a Volkswagen kifejleszti az 1 liter/100 km-es vegyes átlagfogyasztásra képes XL1-es tanulmányautójának az utcai változatát. Akkor sokan szkeptikusan fogadták a hírt, de a legújabb kémfotók arról tanúskodnak, hogy a németek komolyan gondolják a dolgot.
Még mindig nem tisztázott, hogy pontosan milyen hajtást kap a modell, a tanulmányautóban egy kéthengeres turbódízel motort párosítottak egy elektromotorral, utóbbihoz az energiát lítium-ion akkumulátorok biztosítják. Az autó egyébként körülbelül olyan széles és hosszú, mint egy Volkswagen Polo, de annál sokkal alacsonyabb, nagyon jó légellenállása és 800 kg alatt marad a tömege.
Az új sportos külsejű kisautó állítólag 0,9 liter/100 km-es fogyasztást fog elérni, amely 24 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással párosul. Sajnos rémhírek is terjednek a menetteljesítményeiről. A hírek szerint 32 másodperc kell ahhoz, hogy álló helyzetből felgyorsuljon 80 km/h-ra, és a végsebességét 120 km/h-ra korlátozzák.
Ha jól alakulnak a fejlesztések, akkor az autó 2013-ban már bemutatkozhat.