A Porsche legújabb szupersportautója jövőre mutatkozik be, de már most tesztelik a híres Nardo tesztpályán. Itt általában nagysebességű teszteket szoktak végezni a gyártók, de most biztosan nem ez történt, hiszen az autóra nem kerültek rá a leszorító erőt is garantáló karosszériaelemek.
Elvileg egy 4,6 literes V8-as motort szerelnek ebbe az autóba, amely a korábban a Le Mans Series sorozatban szereplő LMP2-es autójuk, az RS Spyder hajtásáról is gondoskodott. A 918-asba az 570 lóerős benzinmotor mellé betesznek még két villanymotort is, az egyik 122, a másik 109 lóerős. Utóbbi az első tengelyt hajtja, így a 918-as összkerékhajtású. A hétfokozatú váltóval szerelt csúcs-Porsche összteljesítménye 770 lóerő, maximális nyomatéka 749 Nm, amely túltöltéssel 948 Nm-re is felugorhat.
Ennek köszönhetően a csúcsmodell kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebessége valószínűleg csak légellenállási okok miatt lesz 325 km/h.
Mivel a 918-as Porsche alapvetően hibrid-hajtású autó, ezért arra is képes lesz, hogy 26 kilométert megtegyen önállóan elektromos hajtással. Amikor a 6,8 kWh-ás akkumulátorok lemerülnek, akkor konnektorról is rá lehet tölteni, normál töltőről hat óra , gyortöltőről két óra időt vesz igénybe a töltés.
Még túl sok információt nem lehet tudni az új 918.asról, de az biztos, hogy a McLaren MP4-12C-hez hasonlóan ebben is egy szénszálas utascellához (220 kg) lesznek rögzítve az alkatrészek. A rengeteg szénszálas és alumínium alkatrész felhasználásával sikerül elérni azt, hogy a kész autó tömege a nehéz akkumulátorok miatt sem megy 1700 kg felé.
Az autó hivatalosan a 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatkozik be.