Formailag és műszakilag is megújult a Mégane
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A jelenleg is futó Renault Mégane 2008 év végén mutatkozott be , és azóta elég sikeres modell lett. Több mint 770 ezeret adtak el belőle (a Scénic-kel együtt), de márka szerint rengeteg vevőt csábított el a konkurenciától, valamint sokat javított a Renault megítélésén. A német autóklub (ADAC) időszakos megbízhatósági felmérésein ugyanis általában az élmezőnyben végez. Magyarországon tavaly 1006 darab Mégane talált gazdára, ezzel a Golf mögött az ötödik legnépszerűbb modell a kategóriában. A flottás, illetve állami megrendelések miatt sikeres Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra hármassal nehéz versenyezni.
Új stílusú könnyűfém felnik is megjelennek a kínálatban
Hiába a sikerek, minden modell életében néhány évente időszerű a modellfrissítés, ez a Mégane esetében most jött el. Természetesen az autó külseje is minimálisan változott (LED-es nappalifény, módosított hűtőrács, 8 új felni, két új fényezés, többféle kárpit), a hangsúlyosabb módosítások a motortéren belül történtek. A Nissan Qashqaiban és a Renault Scénicben már megismert új, 1,6 literes turbódízel motor mellett bemutatkozott egy új, szupertakarékos 1,5-ös dízel is, valamint egy 1,2 literes, turbófeltöltéses benzines.
A kombi 350 ezerrel drágább az ötajtósnál
Emellett még a felszereltség is javult, hiszen az autóhoz már megjelent Visio System nevű rendszer, amely a sávelhagyásra figyelmeztet, de része az automata fényszóró is. Ez felismeri a lakott területet, a szembe jövőt és az előttünk haladót is, ennek megfelelő kapcsolja csak fel a fényszórót. Új a hifi (előlapi USB- és iPod-csatlakozóval), megjelent a Bose hangrendszer, és a navigáció képe helyett már a tolatókamera képét is láthatjuk. hasznos extra az emelkedőn elindulást segítő elektronika, illetve az is, hogy komfort irányjelzőt kapott az autó, vagyis érintésre hármat villog. Az utasok kényelmét szolgálja még a levegőminőség mérő klíma is.
Hétféle benzines és hat turbódízel motorral lesz elérhető az új Mégane, ezek közül három motor új, és a legsportosabb kivitel, az RS erőforrása lett 15 lóerővel erősebb. A legfontosabb új motor a 115 lóerős 1.2 TCe, ez hivatott leváltani a korábbi 1,6-os, szívó benzinest. A downsizing keretében született kis turbómotor paramétereit tekintve sokkal jobb, mint az 1,6-os, hiszen maximális nyomatéka 40 Nm-rel nagyobb, ráadásul a 190 Nm 90 százalékát már 1500-as fordulattól leadja, majd 2000 és 4000 között 190 Nm-t produkál. Az új közvetlen befecskendezéses motor 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint az 1,6-os, amiben a szériában járó start/stop-rendszer és a fékenergia-visszanyerés is segít. A megerősített indítómotor 410 ezer indításra van méretezve, ez állítólag 300 ezer kilométer futásteljesítmény alatt következik be.
Az 1.2 TCe alapára 4,4 millió forint
Elvileg 5,3 liter/100 km a vegyes átlagfogyasztása, de a tesztút során életszerű használat mellett 6,9 és 7,3 liter közötti értékeket mértünk. Ez nem rossz, de nem is kiugróan jó. A motor 2500-as fordulatszám alatt nagyon nehezen éled, onnan már kényelmesen húz, de nem olyan nagy meglepetés. Azoknak lehet jó választás, akik sosem szoktak sietni, csak csendben gurulni. Az 1,6-os benzines kiváltására mindenesetre tökéletes.
Nagyon jól mutat a kétszínű bőrkárpitozás
Második új motor már kicsit ismerős, ugyanis Nissan Qasqaiban és a Renault Scénicben már próbáltuk. A 130 lóerős erőforrás kifejlesztésében a Renault F1-es mérnökei is segédkeztek, így sikerült a jelenlegi egyik legjobb dízelt megépíteni. A négyzetes motor (azonos a furat átmérője és a lökethossz) nem csak 320 Nm-es nyomatéka (1750-2500 ford./perc) miatt jó, hanem a 4 liter/100 km-es fogyasztása, és a zajszintje is szerény. Ezt többek között úgy érték el, hogy ebben is van fékenergia visszanyerés, start/stop-rendszer, csökkentették a súrlódást. Hűtött kipufogógáz visszavezetést kapott, kétfokozatú a blokk hűtése, hogy a henger hamarabb felmelegedjen, és mindig csak a kívánt mértékben szállít az olajszivattyú.
Új a hifi, már az előlapon van az USB-csatlakozó
Ezek hatására az 1,6 literes motor papíron kereken 4 liter/100 km-es átlagra képes, de ezt a tesztút alatt 5,3-ra sikerült csak levinni. Érdekes módon a Mégane-an 130 km/h-nál már 5,5-6 liter között fogyasztott, de semmi másba nem lehet belekötni. az új motor nagyon csendes, gázadásra már 1500-tól elindul, 2000 felett már kifejezetten lendületesen mozgatta a kombi karosszériát. Egyébként ezt is élmény vezetni, a kormány és a futómű jó, a váltó is meglepően pontos.
Ha érdekli a legerősebb Mégane is, akkor lapozzon tovább!