Olcsó, hátsókerekes sportkocsiként igazi sláger volt, ma kultuszautó a Manta B
1997-óta nem gyártott középkategóriás kupét az Opel. A Calibra utáni űrt az Astra egyre vadabb háromajtós változataival próbálták meg kitölteni, mert Európában csökkent a kupék iránti kereslet, a háttérben mégis arra készültek, hogy megadják a rajongótárbornak, amire vágyik, és megvalósítják az Insigniát bevezető 2007-es GTC tanulmányt.
Izgalmas formát kapott a Vectra A műszaki alapjaira épített 1989-es Calibra
2010-ben három éven belül ígérték, tavaly pedig újból felvetették, hogy gyártani kezdik, ami most már szinte teljesen biztos. A részletekről annyit lehet tudni, hogy a hagyományoknak megfelelően a középkategóriás limuzin (ezúttal az Insignia) adja a műszaki alapokat, így a motorkínálatot is és formailag sem tér majd el tőle jelentősen, neve pedig nem Manta, hanem várhatóan Calibra lesz.
A 2007-es GTC Conceptből nőtte ki magát az Insignia
Ez persze attól függ, hogy melyik piacon keressük, hiszen az Egyesült Államokban Buick Regal néven kerül majd a szalonokba és a Chevrolet Camaro alá pozícionált kupéként még jobb számokat is várnak tőle, mint európai testvérétől.
Hasonló formában valósulhat meg a várva-várt nagy Opel kupé
A General Motorsnál felmerült, hogy már eleve az amerikai igényeket figyelembe véve egy helyi modellt alakítsanak át Opellé, de a GT rossz tapasztalatai miatt a németek ezt megvétózták. Annyi biztos, hogy a 2013-tól Opel és Vauxhall néven is kapható kupéból évente legalább 30 ezer darabnak kell gazdára találnia ahhoz, hogy a GM az utód elkészítését is fontolóra vegye.