Csaknem 5 méter hosszú és 2 méter széles lesz a Lamborghini Pekingben debütáló szabadidő-autója, az Urus. Bár az olaszok egy ideig tagadták a modell létrejöttét, a Pekingi Autószalonon már hivatalosan is bemutatkozik a tanulmányautó változat. A modell természetesen egy bikáról kapta a nevét, az Urus egy már kipusztult európai vad bikafajta volt, a legnagyobb háziasított állat volt
Az új SUV A BMW X6-hoz hasonlóan kupéformájú szabadidő-autó lesz, 1,66 méteres magasságával a legalacsonyabb lesz a kategóriában. A pletykák szerint az Auditól származó 5,2 literes, V10-es motor dolgozik majd benne (ez van a Gallardóban is), a tervek szerint 600 lóerős teljesítményre lesz képes. Természetesen állandó összkerékhajtás dolgozik majd, de terepjárásra nem ez lesz az ideális. A Lamborghini inkább arra büszke, hogy ez lesz a kategória legtakarékosabb modellje, mivel jóval könnyebb lesz, mint az ellenfelei.
Bár a gyártó még most sem erősítette meg, hogy az Urust gyártani fogják, az mindent elmond, hogy Stephane Winklemann, Lamborghini elnöke korábban arról nyilatkozott, hogy a kétüléses sportautók iránti érdeklődés szépen lassan csökken, ezért a szabadidő-autó tökéletesen egészítené ki az eddig kéttagú kínálatot. Az sem véletlen, hogy pont Pekingben mutatják be a tanulmányt, a Lamborghini eladások Kínában nagyon dinamikusan növekednek, de az eladások felét az Egyesült Államoktól várnák. Állítólag évi 3000 darab Urus eladása lehetne a cél.
A Lamborghini egyébként korábban, a nyolcvanas évek végén már gyártott terepjárót, aharckocsi megjelenésű LM 002 a Countach alapjaira lépül, benzinzabáló 450 lóerős, V12-es motorjával azonban nem ért el átütő sikert.