A PricewaterhouseCoopers (PwC) felmérése szerint az elektromos autók elterjedésének egyetlen jelentős infrastrukturális feltétele a töltőállomás-hálózat kiépítése, mert - a kényelmes használathoz - minden elektromos autó után másfél töltőállomást kell létrehozni. Még pesszimista várakozások szerint is jóval több mint 40 ezer töltőállomásra lesz szükség Magyarországon, aminek kiépítése mintegy 86,5 millió eurónyi beruházást igényelne.
Nemzetgazdasági szinten 2020-ban vélhetően negatív gazdasági eredményt ad az elektromos autók terjedése, hosszú távon azonban pozitív lesz a szaldó: a kieső üzemanyagadó-bevételek, az infrastrukturális fejlesztés, az ösztönzők és támogatások negatív költséghatása mellett az üzemanyag-megtakarítás, a fel nem használt széndioxid-kvóták, a munkahelyteremtés és az áram értékesítéséből befolyó többlet-adóbevételek ugyanis hosszabb távon átbillentik a mérleget - írja a Napi Gazdaság a PwC elemzéséből.