1986-ban négyhengeressel kezdte pályafutását a mára kultuszautóvá érett E30-as M3-as BMW, majd 1992-ben a márka identitását meghatározó sorhatosra váltottak az E36-osban. Hat henger elég volt a sikerhez a 2001-es E46-os M3-asnak is, S54-es motorja rangos díjakat zsebelt be. 2007-ben mégis V8-asra cserélték, de a hírek szerint az új generációval visszatérnek a hat hengerhez, ahogy az M5-ösből is V10-es helyett V8-as lett a legutóbbi generációváltásnál.
Ludwig Willisch, a BMW North America elnöke erősítette meg a hírt a BimmerPost nevű rajongói oldalnak. Kiderült, hogy a tervekben még egy V6-os motor is szerepelt, végül a hagyományosabb megoldást választották. Nem volt kétséges, hogy kevesebb hengert kap a sportkupé, hiszen a BMW több modelljében is sikeresen alkalmazta a downsizing technológiát, vagyis kisebb motorból hoz ki ugyanakkora teljesítményt. Az új motor várhatóan háromliteres, 450 lóerős lesz. Az M3-as és kupé változata, melyet valószínűleg már M4 néven mutatnak be, jövőre debütál.