Elegáns és modern, de az öncélú feltűnősködést kerülő formát kapott a Rapid
Nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy kijelentsük, az új Rapid ugyanolyan meghatározó eleme lesz a magyar utcaképnek a következő években, mint most az Octavia vagy a Fabia. Érkezése már előkészíti a terepet a következő Volkswagen Golfon alapuló új Octavia számára, amely valószínűleg eggyel feljebb lép majd, a középkategóriába. Bár mérete alapján már eddig is oda tartozott volna az Octavia, az alkalmazott technika miatt eddig inkább az alsó-középkategóriába sorolták a kombiként is sikeres típust.
A jelenlegi Octaviánál kilenc centiméterrel rövidebb és héttel keskenyebb Rapid 4,48 méter hosszú, és 1,7 méter széles, tehát tökéletesen illik a kompaktok közé. Nevén kívül nem sokban hasonlít a kínai piac számára nemrég bemutatott másik, kisebb Rapidhoz. Pár hete egy bővebb cikkben, a Skoda formatervezői központjának látogatása kapcsán már elárultuk, hogy az európai Rapid lesz az első Skoda, amely a márka új formanyelvét és emblémáját kapja meg. Szintén újdonság, hogy a csomagtartón már a márkanevet is kiírják felirattal.
Megmarad a C alakú hátsó lámpa, mint Skoda-jellegzetesség. Már a márkát is kiírják hátul
A Rapid főtervezője, Jozef Kaban korábban az Audinál dolgozott, aminek a hatása látszik is a kupés tetőívvel és egészséges arányokkal rendelkező autón. Felesleges cicomáktól mentes, de elegáns és modern formatervet sikerült alkotni. A szériaautó csak pár apró részletben (fényszórók, kilincsek, tetőpanel) tér el a tavaly szeptemberben, a Frankfurti Autókiállításon bemutatott MissionL tanulmányautótól, még a kereke is ugyanaz. Bár a Rapid négyajtós szedánnak tűnik, valójában egy ötajtós, ferde hátú modell, tehát a csomagtartó nyitásakor a hátsó szélvédő is felemelkedik. Ez sokkal praktikusabb, mintha csak a fém rész nyílna ki, mert sokkal nagyobb nyíláson keresztül lehet majd pakolni az 550 literes csomagtartót. A tágas utastér és csomagtartó érdekében lemondtak az Octavia igényesebb, többlengőkaros hátsó futóművéről, így a Rapdiba a Fabia csatolt lengőkaros felfüggesztése kerül.
A belső térről még csak egy grafikát mutattak
Sajnos még keveset tudni a technikai részletekről, a Skoda csak annyit árult el, hogy ötféle benzinessel és két dízelmotorral kerül majd forgalmazásba a Rapid, az alapmotor várhatóan az 1,2-es, 85 lóerős benzines turbó (TSI) lesz. Az értékesítés nem sokkal a párizsi világpremiert követően, már 2012 őszén elindul, nagyjából egyszerre a Rapiddal szoros rokonságban álló új Seat Toledóval. Egy évvel később érkezhet Spaceback néven a kombi változat.
Hagyományaihoz híven jó ár/érték arányt ígér a Skoda, elsősorban olyan családoknak szánják, amelyek első autóként egy tágas és elérhető árú modellt keresnek. Németorzságban 14 ezer euró, az Egyesült Királyságban 12 ezer font lesz az alapár, Magyarországon valószínűleg négymillió forint alatt kezdődik majd az árlista.