Már javában zajlik a Fiat 500 család praktikus, ötajtós változatának, az 500L-nek a nemzetközi sajtóbemutatója Torinóban, ahová mi is meghívást kaptunk (a menetpróbáról jövő hétfőn olvashatnak részletes beszámolót).
A sajtótájékoztató egyik meglepetése az volt, hogy egy rövid ideig megmutatták a Fiat 500X-et is, amely a retrós kinézetű modellcsalád szabadidő-autója lesz hamarosan. Az 500X már az ötödik tagja a sorozatnak a Fiat 500, a Fiat 500C, az Abarth 500 és az ötajtós 500L után.
Jól látható a képeken, hogy az 500X orra szinte teljesen megegyezik az 500L-ével, ami nem csoda, mert mindkettő az 500-asra szeretne hasonlítani. A karosszéria többi része azonban teljesen más a két ötajtós modellen, a szabadidő-autóról a feketére fújt karcsú tetőoszlopokat elhagyták, helyette hagyományos, vaskos oszlopokat kapott, amelyek a karosszéria színére fújtak le. De teljesen különbözik a far kialakítása is. Természetesen nem maradhattak le a hasonló stílusú autókon megszokott műanyag védőelemek sem, amelyek körbefutnak a karosszérián. Állítólag 4,2 méter az 500X hossza, ezzel a modellcsalád legnagyobb tagjává avanzsálhat.
A lemezek alatt nem lesz nagy eltérés az 500L és az 500X között, mindkettő ugyanarra a padlólemezre épül, még a 0,9 literes benzines és az 1.25 literes dízel turbómotorok is valószínűleg megegyeznek. Műszakilag az jelenti majd a legnagyobb eltérést, hogy az 500X-hez rendelhető lesz összkerékhajtás is.
A gyártás helyszíne nem egyezik, az 500L-t Szerbiában, az 500X-et Olaszországban, Torinóban gyártják majd 2013-tól. A hírek szerint az 500X-ből készül Jeep változat is, amely a Fiathoz tartozó terepes amerikai márka legkisebb modellje lesz. Ez a kis Jeep modell várhatóan egy gyártósoron készül majd az 500X-szel.