A Greenpeace a múlt télen egyszer már kipécézte magának a Volkswagent, amikor a Brüsszeli Autószalonon medvének öltözött aktivistákkal lepte el a cég standját. Európa legnagyobb autógyártója akkor azért került a radikális környezetvédő szervezet céltáblájára, mert azért lobbizott az Európai Uniónál, hogy halasszák el az új károsanyag-kibocsátási norma 2020-ra tervezett elfogadását, vagy tegyenek engedményeket a tervezett 95 g/km-es flotta szén-dioxid kibocsátással kapcsolatban (ez egyébként kevesebb, mint az egyliteres motorral hajtott miniautójuk kibocsátása).
A Greenpeace akkor létrehozott egy Volkswagen-ellenes weboldalt is, ahol bárki Jedi-lovaggá képezhette magát, és egyre nagyobb Erőre tehetett szert attól függően, hogy hány ismerőének ajánlotta tovább az oldalt. Erre felkerült néhány felettébb humoros Csillagok Háborúja paródia videó is, amelyekkel a Volkswagen tavalyi Darth Vader reklámfilmjét figurázták ki.
Ez ugyan hamar lekerült a Youtube-ról a Lucasfilm szerzői jogi követelése miatt, de a Greenpeace nem vesztette kedvét, és most egy újabb weboldallal és videóval álltak elő az új Golf szeptember 4-i, berlini világpremierje alkalmából. A honlap egy hatalmas visszaszámoló órát is tartalmaz, amely a hetes Gold berlini világpremierjéig hátralévő időt mutatja. Emellett látható a letakart Golf, is, alul csillagos megjegyzésként pedig az szerepel, hogy "ennek az autónak a fejlesztésében nem vettek részt gyanús lobbizók".
A kisfilmben pedig egy újságírónő készül arra, hogy átadja a "Green Star" díjat a Volkswagen fejlesztési igazgatójának, mivel az új Golf Jedi Edition benzines változata mindössze 1, a dízel-hibrid pedig csak 0,89 liter gázolajat fogyaszt száz kilométeren. A Jedi Edition emellett 75 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy átlagos személyautó. Végül belép az újságíró az igazgatói irodába, ahol legnagyobb meglepetésére nem csak a fejlesztési igazgatót találja ott, hanem magát Darth Vadert is. Az epizódnak ezen a ponton sajnos vége lesz, de biztosan nem kell sokat várni a folytatásra.
Tavaly a következő üzenetet jelentette meg a Greenpeace a saját honlapján: "Annak ellenére, hogy a zöld arculatát szereti magáról mutatni, a Volkswagen egyike azoknak a vállalatoknak, amelyek azok ellen a törvények ellen folytatnak lobbi tevékenységet, amelyekre szükségünk van a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, az olajhasználat csökkentése, és az olyan területek, mint az Északi-sarkkör klímaváltozás elleni védelme céljából. Csak egy lázadás állíthatja meg őket - egy embertömeg a világ minden tájáról - ami az követelné, hogy változzanak meg. Részesei kell lennünk ennek a lázadásnak."