A kedden kiszivárgott képekre reagálva a Land Rover nyilvánosságra hozta az új Range Rover néhány hivatalos adatát. Nagyobb, modernebb és ami különösen fontos, könnyebb lett a terepjáró, vadonatúj alumínium padlólemezre épül. Megőrizte a modell hagyományos megjelenését az új generáció, de az Evoque-tól kölcsönvett részleteknek köszönhetően jóval frisebb benyomást kelt.
Az alumínium padlólemez 39 százalékkal könnyebb a korábbi acél platformnál, piactól és felszereltségtől függően az új generáció akár 420 kilogrammal is könnyebb lehet elődjénél. Természetesen ez nem igaz minden változatra, az amerikai specifikációjú, ötliteres normál feltöltésű V8-as motorral szerelt modell például 318 kilóval könnyebb elődjénél.
Teljesen áttervezték a luxus-SUV légrugós felfüggesztéseit, amelynek köszönhetően még jobb kanyarodási élményt ígér az autó. Bemutatkozik a Range Roverben a továbbfejlesztett Terrain Response rendszer, amely automatikusan elemzi az útviszonyokat és ezekhez igazodva hangolja optimálisra a beállításokat.
Pontos méretadatokat nem közölt a Land Rover, de nőtt a tengelytávolság, a hátsó lábtér pedig jelentősen, 118 milliméterrel nőtt. Hátulra két különálló ülés is rendelhető. Európában kompresszoros V8-as benzinessel, illetve 3,0 és 4,4 literes dízellel lesz kapható a Range Rover, a teljesítményadatokra még várni kell. Minden motorhoz nyolcfokozatú ZF automata váltó kapcsolódik.