Nem ismétlődhet meg a nyakatekert C3 Pluriel fiaskója- szólhatott az ukáz a Citroën mérnökeinek, mikor először került szóba egy topless-modell megalkotása a népszerű, két év leforgása alatt 180 ezer példányban eladott DS3-ból. A kivehető tetőtartó oszlopokat tehát azonnal elvetették, és a Minihez hasonló teljes kabrió változatról is lemondtak, mert az drágább, nehezebb és kevéssé praktikus lett volna.
Inkább arra a megoldásra szavaztak, ami a Fiat 500C-t is sikerre vitte: helyükön maradnak a tetőtartó oszlopok és az ajtókeretek, csak az utasok feje fölött tolható hátra a vászontető, egészen az övvonalig. Nem új keletű az ilyen megoldás, több mint hatvan éve már a Kacsa (2CV) is hasonló koncepció alapján készült, igaz, nem életmód-, hanem olcsó tömegautónak.
A DS3 Cabrióval kapcsolatban büszkén emlegetik a franciák, hogy a kategóriában egyedüliként ötszemélyes, és zárt tetővel a háromajtósnál mindössze 20 literrel kisebb, 225 literes csomagteret kínál, ami szintén rekordérték ebben a műfajban. Mindössze 16 másodperc alatt, egészen 120 km/órás tempóig lehet kabriósítani, első lépésben úgy, hogy a hátsó tetőszárnyig tűnik el az utasok feje fölül a mennyezet. A képek alapján ezután következik az igazi trükk: a Fiat 500-tól és társaitól eltérően nem a vászonponyvába beépített hátsó lőrést kapott a Citroën, hanem különálló, széles hátsó szélvédőt.
Ez gombnyomásra lesüllyed a csomagtartóajtóbe egészen addig, amíg az övvonal felett csak a harmadik féklámpával egybeépített hátsó tetőspoiler látszik ki. Arról fogalmunk sincs, hogy ilyenkor miként lehet bepakolni a csomagtartóba, ráadásul hátrafelé ebben sem ígérkezik rózsásnak a kilátás, mindenesetre nagyon szellemes a megoldás, csukottan autózva pedig talán az összes hasonló kabriónál kevesebb kompromisszumra kényszeríti a leendő tulajdonosokat. A nyitott tetős DS3-as forgalmazása jövőre kezdődik, premier a szeptember végén kezdődő Párizsi Autószalonon.