A Ferrari megmutatta az új Enzo gerincét

ferrari f70
Vágólapra másolva!
A F70-es kódjelű új Ferrari csúcsmodell ugyan csak 2013-ban fog bemutatkozni, de az olaszok már megmutatták a szénszálas karosszéria vázát, és részleteket is elárultak róla. Az Enzo-utód az F1-es hibrid rendszerével a leggyorsabb, legtakarékosabb és legkönnyebb Ferrari lesz a kínálatból.
Vágólapra másolva!

A Párizsi Autószalonon a Ferrari kiállította az Enzo-utód F70-es szénszálas vázát, amit a Forma-1-ben szerzett tapasztalatok alapján építettek. Az új kasztni 20 százalékkal könnyebb és 27 százalékkal merevebb a régi Enzo szénszálas vázánál, újdonság, hogy az első futómű bekötési pontjai, az üzemanyagtank védelme, a műszerfal kereszttartója, az ülések váza és az akkumulátor is integrálva lesz a vázba. Az új Enzo menetkészen csak 1100 kilogrammot fog nyomni, ami 265 kilogrammos tömegcsökkenést jelent 2002-es elődjéhez képest. Fejlesztését a 2010-es kezdet óta Rory Byrne irányítja, aki a Schumacher-korszakban a Ferrari Forma-1-es csapatának a technikai igazgatója volt.

"A terheléstől függően négyféle szénszálas anyagot használtunk a kasztni különböző területein, biztosítva az erősséget, ahol erre volt szükség, de soha nem használtunk fel többet, mint amennyi szükséges volt" - nyilatkozta Byrne Párizsban.

Forrás: Ferrari

A tetőt ragasztással és csavarozással rögzítik a szénszálas vázhoz, ami önmagában csak 70 kilogrammot nyom. Még idén megmutatják a közel ezer lóerős végleges autót a legfontosabb ügyfeleknek, a nagyközönség viszont csak a 2013 áprilisában rendezendő Pekingi Autószalonon láthatja először. A Ferrari már tavasszal elárulta, hogy az új Enzo a leghatékonyabb lesz az összes típusa közül, mivel a Forma-1-ből származó hibrid is lesz benne, viszont az ügyfelek kívánsága miatt nem lesz benne elektromos hajtású, néma üzemmód. A gyártó azt állítja, a KERS nélkül 10 százalékkal gyengébb lenne az V12-es benzinmotorral szerelt F70, és 40 százalékkal nőne meg a fogyasztása. A kinetikus energia-visszanyerő rendszer villanymotorját a duplakuplungos váltó házába integrálják majd, de elöl is lesz még egy villanymotor, ami a segédberendezéseket fogja hajtani.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!