Régóta téma, hogy a BMW hamarosan piacra dobja első fronthajtású modelljét, hát tessék: tanulmányként a Párizsi Autószalonon lesz először látható az autó. A Concept Active Tourer szériaváltozata az 1-es GT lesz, a tanulmány sorozatgyártásra érett formavilága alapján a végleges premier is csak néhány hónapra lehet. Az egyterűs jelleg miatt az 1-esnél gömbölyűbb, kerekebb formájú a tanulmány, de nem hiányzik belőle a márkára jellemző dinamizmus. Egyes szögekből még jobban is mutat, mint az 1-es, inkább a 3-asra és 5-ösre hasonlít, mint a kompaktra. A végleges modellen néhány részlet azért visszafogottabb lesz.
Az újdonság 4350 milliméter hosszú, 1834 milliméter széles és 1560 milliméter magas, tengelytávolsága 2670 milliméter. Csak összehasonlításul: a B osztáy 4350 milliméter hosszú, 1786 milliméter széles és 1557 milliméter magas. A kabinban a BMW-től megszokott megoldásokkal találkozhatunk futurisztikus formába csomagolva, a megjelenést narancsszínű betétekkel dobták fel. Digitális műszerfalat és következő generációs head-up displayt kapott az autó, a tető üvegből készült, gombnyomásra sötétíthető.
Az igazán nagy dobást a BMW beszállása jelenti a fronthajtású autók piacára, az Active Tourer a jövőben a Mini által is használt elsőkerék-hajtású platformra épül. Az UKL1 kódjelű padlólemez kétféle hosszúsággal készül majd, a rövidebbet a Mini, a hosszabbat a BMW használja majd.
A tanulmányban kicsit elnyomta a fronthajtású jelleget a BMW: az első tengelyt mozgató 1,5 literes, háromhengeres TwinPower benzines mellé a hátsó tengelyt hajtó elektromotort, valamint lítium-ion akkumulátort szereltek. A rendszer összteljesítménye több mint 190 lóerő 200 Nm-es csúcsnyomaték mellett, százra kevesebb mint nyolc másodperc alatt gyorsítja a tanulmányt. Tisztán elektromos hajtással 30 kilométert képes megtenni az autó, átlagfogyasztásnak 2,5 l/100 km-t adott meg a BMW.
Ha már a tanulmányba beszerelte, a BMW közölte az első részleteket új, háromhengeres motorcsaládjáról is. A benzines és dízelmotorok alkatrészeinek negyven százaléka közös a gyártási költségek alacsonyan tartása érdekében. Az 1,5 literes benzinesek teljesítménye 120-222 lóerő közötti, a legnagyobb nyomaték 180-240 Nm között változik. A dízelek 80-180 lóerősek lehetnek, 225-330 Nm-es csúcsnyomatékkal. A BMW szerint az új motorok "kivételesen alacsony fogyasztási értékeket" produkálnak.