A rekorddöntésre épített Bloodhound SSC-t, és sofőrjét, Andy Greent a vadászgép sugárhajtóműve mellett a tervek szerint egy rakéta fogja 1690 km/órás sebességre gyorsítani 42 másodperc alatt. Ez a sebesség a hangsebesség 1,4 szerese. A 13,5 méter hosszú autó tömege feltankolva 7,8 tonna, fordulókörének átmérője 120 méter, 135 ezer lóerős teljesítménye 180 darab Forma-1-es autóénak felel meg.
Az 50 éves Andy Green, aki a Royal Air Force korábbi pilótája, azt reméli, hogy a rekordkísérletet látva több gyerek is úgy fog dönteni, hogy matematikusnak vagy tudósnak áll majd. Nagy-Britanniában 20 éve nem gyújtottak be akkora rakétát, mint ami az autón található, és a nagyközönség sem láthatott ekkora működő rakétát a NASA Apollo programjának kezdeti fázisa óta.
A Bloodhound rakétarendszerét hibridnek hívják, mert szilárd és folyékony üzemanyaggal is működik, előbbi szintetikus gumi, utóbbi nagy koncentrációjú hidrogén-peroxid oldat (HPT). A rekordkísérlet alatt a jármű egy EJ200 Eurofighter Typhoon sugárhajtóművet fog használni, ami közel 90 ezer Newton tolóerővel gyorsítja majd 370 km/órára, ezután kapcsolja majd be a pilóta a rakéta hajtóművet.
Kattintson a képre a nagyításhoz!
A szerdai lesz a négy tervezett közül az első rakétateszt, mindegyiknél egyre közelebb kerülnek majd a teljes teljesítményhez, ami a tervek szerint 20 másodpercen keresztül 111 ezer Newton tolóerőt biztosítana majd a Bloodhound SSC-nek. A tesztet a Newquay Cornwall Repülőtéren fogják végrehajtani magyar idő szerint szerdán 13:30-kor, a nagyközönség előben követheti majd a bloodhoundssc.com/rocket oldalon.
Az autót építő csapat egyébként a napokban szerezett elég pénz ahhoz, hogy befejezhessék a járművet, amelyre eddig hárommilliárd forintnak megfelelő fontot költöttek. A rekorddöntésre 2013 végén vagy 2014 elején Dél-Afrikában egy kiszáradt tómederben kerülhet sor.
A jelenlegi rekordot, az 1228 km/órát a gázturbinás sugárhajtóművel szerelt ThrustSSC állította föl 1997-ben, a volánnál akkor is Andy Green ült.