A gépháztetővel kezdik a matricázást, miután felkerült a kék-piros Vama fényhíd. MFR a rendszám
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)
A rendőrségi Ford Focus kombi állomány egy részének 2012-ben lejárt a lízingideje, és kisebb-nagyobb túlfutás után vissza is adták a legkorábban átvett 700 darabot a flottaüzemeltető cégnek. Egy példányt meg is kaptunk tesztelésre, természetesen hatósági jelzéseitől megfosztva, és megtudtuk róla, hogy három évvel korábban a Lagermax depóban végezték el rajta a rendőrségi átalakítást, a nyilvánosságot nagy ívben kerülve.
Azzal, hogy a Focus-flotta közel felét vissza kellett adni és csúszott a közbeszerzési eljárás, év végére igencsak sürgetővé vált a rendőrségi utánpótlás. Végül az Opel Astra Classic III. lett a befutó, de lízingkonstrukció helyett ezúttal megvásárolták mind az 1250 darabot, az 500 ügyintézői Skoda Fabiával együtt 6,8 milliárd forint értékben. Ahhoz, hogy tartani tudják a feszes menetrendet, a Bochumi Opel-gyárban még a cégalapítás 150.évfordulójára tervezett ünnepséget is elhalasztották.
Az ezüstmetál autók a Készenléti Rendőrséghez kerülnek. Alig változott a dekoráció az elmúlt években
Ezúttal a Hungexpo egyik üres csarnokában kerültek fel a hatósági jelzések, onnan a kész Astrákat szervezett turnusokban vitték ki a rendőrök a kapitányságokra (civilek nem vezethetik az átalakított járműveket). Az autóhiány miatt nem várták ki a december 21-i átadási ünnepséget, hanem már hetekkel előbb szolgálatba állították a kész rendőrautókat, újévre pedig az ígéretek szerint mind az 1250 darab állományba kerül. A fényhíd felszerelést, a matricázást és többi műszaki beavatkozást sajnos nem volt lehetőségünk élőben megnézni, viszont az ORFK ezúttal nem zárta ki teljesen a nyilvánosságot: H. Szabó Sándor fotóin keresztül önök is nyomon követhetik a galériában, hogy lett a mezei fehér Astából hatósági jármű.