A negyedik generációs Range Rover legfontosabb újítása, hogy karosszériája teljes egészében alumíniumból készül, ezért modelltől függően akár 420 kilogrammal is könnyebb lehet, mint a hasonló motorral szerelt elődje. Természetesen fejlettebb elektronikai segédberendezéseket, gazdagabb alapfelszereltséget és új, frissebb dizájn is kap a vásárló a pénzéért, ráadásul a terepjáró-képesség is javult, például már 90 centiméter mély vízen is át tud kelni az autó. A tömegcsökkentés a fogyasztásra és a menettulajdonságokra is jó hatással volt: a háromliteres V6-os dízel alapmodell ciklus szerinti átlagfogyasztás 7,5 literre, szén-dioxid kibocsátása 196 g/km-re csökkent. Év végén a még takarékosabb dízel-hibrid is megvásárolható lesz.
Range Rover | BMW X5 | Mercedes-Benz GL | Audi Q7 | |
Hossz./szél./mag. (mm) | 4999/2020/1836 | 4857/1933/1776 | 5120/1934/1850 | 5089/1983/1729 |
Tömeg (EU, kg) | 2160 | 2150 | 2455 | 2345 |
Teljesítmény (LE/ford.) | 258/4000 | 245/4000 | 258/3600 | 245/3800 |
Nyomaték (Nm/ford.) | 600/2000 | 540/1750 | 620/1600 | 550/1750 |
Gyorsulás 0-100 km/órára (s) | 7,9 | 7,6 | 7,9 | 7,8 |
Végsebesség (km/h) | 210 | 210 (222) | 220 | 216 |
Átlagfogyasztás (l/100 km) | 7,5 | 7,4 | 7,4-8,0 | 7,4 |
Szén-dioxid-kibocsátás (g/km) | 196 | 195 | 192-209 | 195 |
Alapár (M Ft) | 28,77 | 15,56 | 22,20 | 16,24 |
A Range Rover és legfontosabb vetélytársai, az adatok a háromliteres, egyturbós dízelmotoros verziókra vonatkoznak
Egyelőre még csak háromféle motorral kapható a luxusterepjáró, a háromliteres, 258 lóerős V6-os dízellel (28,775 millió Ft), a 339 lóerős, 4,4 literes V8-as dízellel (34, 64 millió Ft) és az ötliteres, 510 lóerős kompresszoros V8-as benzinessel (36,71 millió Ft). Az alapmodell ára lényegesen magasabb, mint például egy hasonló motorral szerelt BMW X5-ösé (15,56 millió Ft), igaz, a brit sokkal komolyabb tereppel is megbirkózik szériában adott légrugózásával, felezőjével, állítható lengéscsillapításával és a különböző típusú terepekre beállítható üzemmód választó kapcsolójával. A közel 41 millió forintba kerülő benzines csúcsváltozat már olyan extrákat is tartalmaz, mint a 29 hangszórós, 825 wattos Bowers & Wilkins hifi, a radaros sebességtartó automatika vészfékező funkcióval, az automatikusan a terepviszonyokhoz alkalmazkodó Terrain Response 2 rendszer, az adaptív bi-xenon kanyarfényszóró, a televízió, a 360 fokos kamerarendszer, a bőrkárpitozás vagy a panoráma üvegtető.
Megjött a kombi Jaguar XF is A Range Roverrel egyszerre a Jaguar XF kombi változata is megérkezett Magyarországra. A Sportbrake csomagtartója mindössze 10 literrel nagyobb, mint a limuziné (540 és 550 liter), viszont itt bővíteni is lehet a csomagtartót a hátsó ülések lehajtásával. A kombi felára motortól függően 1 millió forint és 900 ezer forint között változik, a legolcsóbb, 163 lóerős négyhengeres dízelért 14 millió forintot kérnek. |