A Mercedes nem spórol a biztonságon. Az új S osztályban 25 külső szenzor ad adatokat a 360 fokban, 500 méterig érzékelő radarnak, illetve két kamera képe alkotja a tárgyak perspektíváját, amelyek 45 fokban, 50 méterig látnak. Az S osztály következő generációjának megjelenése mindig a legújabb biztonsági fejlesztések bemutatója is egyben. A Mercedes átszámítva hétmilliárd forintos szimulátorban teszteli intelligens vezetési rendszereit: az autókat ténylegesen a héttonnás szimulátorkapszulában helyezik el, a kormány mögött különböző demográfiai hátterű tesztvezetők reagálnak a kapszula falára vetített számítógépes forgalmi helyzetekre.
Aktív sávtartó automatika
A duplakamerás rendszer és a radarok figyelemmel kísérik a forgalmat, és visszakormányozzák az autót a sávjába, ha előzés esetén ütközésveszély fenyeget. A biztonságos oldalon lévő kerekek fékezésével végrehajtott manőver 60 és 100 km/órás sebesség között működik. A veszélyre kormányrezgés is figyelmezteti a vezetőt, és a rendszer visszavesz a rásegítésből, ha a vezető kormányoz, gázt ad vagy fékez.
Távolságtartó automatika és fáradtságfigyelő rendszer
Megkönnyíti az araszolást a dugóban, hogy az autó sávfelfestés nélkül is képes az előtte haladó jármű követésére. Az önjáró autó érzetét tovább fokozza, hogy a gázadás, fékezés és a váltó is a rendszer irányítása alatt áll, a kormányt ugyanakkor a vezetőnek fognia kell, különben nem működik a követő funkció. Érzékelők segítségével az autó pontosan tudja, mikor fogja a vezető a kormányt, és érzékeli a vezető éberségi állapotát is. 60 és 100 km/órás sebesség között vizuális és hangjelzés segítségével tartja ébren a vezetőt az autó fáradtságfigyelő rendszere.
Keresztforgalom-érzékelő rendszer
Jellemzően városi közlekedésnél, 72 km/óráig aktív az oldalsó irányból érkező forgalom lehetséges balesetforrásainak érzékelése. Figyelmeztetéssel, majd a fékek felkeményítésével segíti a vezetőt, ha szükséges. 50 km/óráig a rendszer érzékeli a gyalogosokat, és vészfékezni is képes az autót. A Mercedes szerint a rendszer 27 százalékkal csökkenti a balesetek számát vagy mérsékli a sérülést az útkereszteződésekben bekövetkező baleseteknél.
Övlégzsák és Pre Safe övrendszer
Ütközés esetén sűrített gáz robbantja szét a tépőzáras technológiával készített öv- és bordalégzsákot, amely a biztonsági övben lapul. Az öv széltében háromszorosára fújódik, elosztva ezáltal az utasra ható erőt. Egy frontális ütközés esetén az első ülések biztonsági övei még a becsapódás előtt elhúzzák a vezetőt és az anyósülésen utazót a becsapódó tárgy irányából.
Táblafelismerő rendszer
Továbbfejlesztették a jelenleg is használt táblafelismerő rendszert, amely a kamerák segítségével eredményesebben tájékozódik. Felismeri a hidakon elhelyezett táblákat, az ideiglenes figyelmeztetéseket és az előzni tilos jelzéseket egyaránt. Érzékeli és el is tárolja a sebességhatárra figyelmezető táblák adatait a navigációs rendszerben. Külön figyelmeztet a rendszer a behajtani tilos táblákra, így próbálva megakadályozni az autópályákra rossz irányba való felhajtást.
Izzó nélküli fényszórók
Egyetlen izzó sem található a 190 LED-ből álló fényszórórendszerben, amely kevesebb energiát fogyaszt, mint a halogén- vagy a xenontechnológia. A hátsó lámpák fényereje a látási viszonyoknak és az aktuális helyzetnek megfelelően változik. Nem kell ki-be kapcsolgatni a reflektorvilágítást, mert a rendszer a kameráknak köszönhetően érzékeli a forgalmat, és megakadályozza a szemből érkezők elvakítását. A továbbfejlesztett éjjellátó rendszer 160 méterre előre jelzi gyalogos és 100 méterre előre állat jelenlétét az úton.
Továbbfejlesztett parkolórendszer
Párhuzamos és merőleges parkolást egyaránt a vezető segítsége nélkül hajt végre az új S osztály. 30 km/óra sebesség alatt, a kamerák és radarok segítségével a rendszer lehetséges parkolóhelyek után kutat. Jelzi, ha alkalmas helyet érzékel, és gombnyomásra be is parkol, ha a vezető úgy kívánja.