Eddig a Q sorozat egyetlen modelljéből sem készített szériagyártású RS változatot az Audi, Genfben azonban megtörik a jég. Svájcban mutatkozik be az RS Q3, amely az alaposan átszabott karosszériának köszönhetően jóval sportosabban fest az alapmodelleknél. Felniből 19 vagy 20 colosak választhatók, a hasmagasságot a jobb kiállás érdekében 25 milliméterrel csökkentették. Q3-assal eddig is kevesen mentek terepre, de a sportváltozattal még kevesebben fognak.
A szokásos bűvésztrükköket hajtották végre az utastérben is: lecserélték a dekorbetéteket, levágták a kormány alját, a pedálok pedig fémborítást kaptak. A szinte végtelen hosszúságú opciós listán 14 hangszórós Bose audiórendszer is beikszelhető.
Az Audi mérnökei nagyon figyeltek az ideális súlyeloszlásra, az akkumulátort ezért szokásos helyéről a csomagtartóba száműzték. Egy sokat bizonyított motorral, a 2,5 literes, öthengeres turbóval szerelték fel az autót, teljesítménye 310 lóerő 420 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltó és Quattro állandó összkerékhajtás kapcsolódik a motorhoz, 100 km/órás tempóra 5,5 másodperc alatt sprintel az RS Q3. Egyelőre csak a németországi alapárat ismerjük, ez 54 600 euró, vagyis 16 millió forint. Nem lesz tömegcikk.