A menedzser a pénteki német sajtóban idézett első nyilatkozatában hangsúlyozta: a piaci részesedés növelése és a nyereségesség helyreállítása nagy feladat, de meg van győződve arról, hogy sikerül a fordulat.
Az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall tavaly 1,4 milliárd euró veszteséget termelt. Az előző vezérigazgató, Karl-Friedrich Stracke tavaly júliusban távozott. Azóta ideiglenesen Thomas Sedran stratégiai igazgató irányítja a vállalakozást. Karl-Thomas Neumann március 1-jén veszi át a feladatokat, ő lesz az Opel 20. vezérigazgatója 1948 óta.
Az 51 éves autóipari szakember legutóbb a Volkswagen kínai leányvállalatának elnök-vezérigazgatójaként dolgozott Pekingben. Neumann 1999-ben kezdte a munkát a Volkswagennél, mint a fejlesztési részlegért és az elektronikai stratégiáért felelős vezető, 2009-ben már az összkerékhajtásokért és a elektronikus differenciálzárakért is ő felelt. Közben a Continentalnál is fontos pozíciókat töltött be, 2004-től 2009-ig az igazgatótanács tagja volt, az utolsó évben már elnök is.
Beszámolók felhívják a figyelmet, hogy valamennyi elődjénél nagyobb befolyása lesz az Opelnél, mert nem csupán a vállalat vezetését bízták rá, hanem a tulajdonos General Motors (GM) európai tevékenységét összefogó cég - a GM Europe - elnöki tisztségét is, és kinevezik a GM alelnökének is. A német menedzser így az Opel mellett a GM más márkáinak (Cadillac, Chevrolet) európai pozicionálásáért is felel, és a legmagasabb szinten vesz részt az amerikai társaság döntéseinek meghozatalában. Mindennek az az üzenete, hogy a GM nagyobb figyelmet fordít Európára. Az Opel ezentúl nem csak az óriáscég egy "függeléke" lesz, az Opel vezetője pedig nem egyszerűen a detroiti központ "helytartója" - írta a Die Welt.
Korábbi beszámolók szerint az Opel a modellkínálat bővítése és az export révén igyekezik kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.