Az A pavilon egyik sarkában ez a kibelezett Trabi vitte el show-t, egyébként a sok tuningautó mellé rengeteg gyönyörűen felújított veteránt is kivittek
Peter és Michael egy-egy kempingszékben sörözgetve elégedetten figyeli, ahogy folyamatos csődület veszi körül életük egyik fő művét, egy kibelezett Tarbantot. A karosszérián kívül nem sok minden maradt eredeti, a belsejét teljesen kipakolták, ami a motortérre is igaz, ide egy ötven köbcentis Simson blokkot dugtak egy energiaital társaságában. A német srácok egészen Berlinből utaztak idáig, hogy megmutassák a Trabit, amely állítólag működőképes. Peter elmondása szerint az autón még bőven van mit csinálni, például fék sincs még rajta, ezért eddig csak egyesben próbálták ki az udvarukon úgy, hogy egyikük a csomagtartón kapaszkodott, és a lábával fékezett, ezt a produkciót egyébként rögtön meg is mutatja a telefonján. A környező standokon egy kisebbfajta erőműnyi teljesítmény feszül csillogó autókba csomagolva, mégis az arra járók közül a legtöbben a kiállítás valószínűleg legharmatosabb járműve előtt cövekelnek le.
Csinos futóművek találkozása. A tuningolás mellett a hifi is főszerepet kapott az A pavilonban, így ne lepődjön meg senki, hogy sok standon van olyan autó, amellyel egy diszkót is ki lehetne hangosítani
Már péntek délelőtt erős félháznyi közönség lepte el a vasárnap estig tartó Autó, Motor és Tuning Show-t a kőbányai vásárvárosban, ahol idén is több kiállítást lehet egyszerre megnézni. Mind a kiállító, mind a látogató számára ez a legköltséghatékonyabb megoldás a válság éveiben. Szerencsére idén azért logikailag nagyjából hasonló, vagy legalábbis hasonló érdeklődésű célközönséget vonzó kiállításokat tartanak egy időben, így nem kell attól tartani, hogy a motorok, jachtok, kerékpárok és helikopterek között lépten-nyomon vadásznak és legyező sporthorgásznak öltözött látogatókba botlik az ember.
A tuningműhelyek között itt-ott egy-egy márkaimportőr standja is felbukkan. A Citroën itt tartotta a DS3 kabrió premierjét
A legnagyobb, A pavilont teljesen kitöltik a tuningműhelyek, -klubok és a legkülönfélébb autós kiegészítőket áruló cégek kiállítóhelyei. A hangulat kellemes piknikbe hajló a pénteki nyitás után, látszik, hogy a kiállítók nagy része nem először látja egymást. Megy is a koccintgatás a lengyel, szlovák és osztrák klubtagok között, a különböző évjáratú Golfok tuningolása szemmel láthatóan könnyedén közös nevezőre hozza a különböző nációkat. A tuningautók között még egy laikus is hamar kiszúrja a német márkák nyomasztó dominanciáját, a Golf és a Bogár az örök sláger, de sok az Audi-, BMW- és Mercedes-átépítés is. Itt-ott egy-egy Ferrari, Corvette, Lambo és Porsche is felvillan, vagy felmattul, mert ez a szín töretlenül szedi az áldozatait. A japán autók becsületét néhány tisztességesen feltuningolt Nissan GTR menti meg úgy, ahogy, viszont jól járnak az amerikai autók kedvelői, mert rengeteg minden érkezett odaátról, ráadásul egy külön pavilonrészt szenteltek az épített motoroknak és autóknak, amelyek többsége úgy fest, mintha egyenesen az Orange County műhelyéből gurult volna ide.
Külön pavilonban kaptak helyett az épített autók, motorok, hotrodok és dragok
A rengeteg felismerhetetlenségig átépített tuningjárgány között itt-ott egészen normális autók is feltűnnek, ráadásul olyanok, amilyeneket még nem is nagyon láthatott élőben a hazai nagyérdemű. Ennek oka, hogy a tuning- és motorkiállítás mellett nyomokban autószalont is tartalmaz a kőbányai rendezvény. Mivel az önálló magyar autószalon jó pár éve kihalt, néhány márkaimportőr úgy gondolta, hogy részt vesz a tuningshow-n, és megmutatja az újdonságait. A Citroën például itt tartotta péntek reggel a DS3 kabrió hazai premierjét, míg a Volkswagen hatalmas ecostanddal készült, ahol a környezetbarát modelljeit és Éden Edinát állította ki. Ahogy az lenni szokott az ilyen rendezvényeken, idén is szép számmal láthatóak az autók között alulöltözött lányok reklámhordozó és figyelemfelkeltő jelleggel. A nyitónapon még jól bírják a strapát, kedvesen pózolnak egy-egy felemelt kamera láttán, egyedül csak az évszakhoz képest hideg idő zavarja néhányukat, ami nem csoda, mert sok standon csak pár tenyérnyi a munkaruhára futotta.
Idén is külön galériát szenteltünk a kiállítás lányainak, a képre kattintva lehet megnézni őket
Az A pavilonnal szomszédos G-be átsétálva teljesen más világba csöppen az ember, itt nincsen dübörgő zene, és a rúdtáncosnak öltözött hoszteszek száma is megcsappan, van viszont egészen látványos motorszalon. Ahhoz képest, hogy a gazdasági válság 2008-as elburjánzása óta folyamatos mélyrepülésben van a hazai motorpiac, a kiállításon ez nem igazán látszik. Kisebbek ugyan a standok, mint a válság előtti hitelezési aranykorban, de szinte az összes itthon kapható márka és motorosfelszerelést árusító cég jelen van. A fizetőképes kereslet ugyan megcsappant az új motorok iránt, az érdeklődés azonban szemmel láthatóan töretlen, kortól és nemtől függetlenül vesznek tömegesen ülőpróbát a kiállított újdonságokon.
Amíg az autóimportőrök közül csak néhányan döntöttek úgy, hogy kiállítanak, a motoroknál szinte teljes volt a piaci kép
A kijárat felé haladva furcsa zaj szűrődik ki az egyik távolabbi pavilonból. Messziről olyan, mintha tömeges disznóölést tartanának nagy teljesítményű motoros láncfűrészekkel. A csarnokba lépve két füstbe borult autó és egy komplett karosszérialakatos-évfolyam fogad, akik bevallásuk szerint a pénteki tanítást "cserélték be" a kiállításra. A levegőben gumifüst és elviselhetetlen zaj, ahogy két autó egyszerre forgolódik egészen szűk helyeken, gymkhanabemutató zajlik éppen. A kiállításnak egyébként nem ez az egyetlen aktív programja, motorosiskolák és rendőrök is tartanak bemutatókat a hétvége folyamán az erre fogékonyaknak. Aki úgy dönt, hogy megnézi a vasárnap estig tartó programsorozatot, kényelmes cipővel, füldugóval és otthon hagyott barátnővel készüljön a bejutáshoz szükséges 3 ezer forinton kívül.
Azok sem mennek haza csalódottan, akik maradandóbb emlékre vágynak, az egyik pavilon sarkában tetoválószalonok települtek ki kis pavilonokkal, amelyek többségében folyamatosan zúgott a varrógép