Nem robogó, nem is autó: Toyota i-Road
![toyota i-road](https://cdn.origo.hu/2023/12/k0pABBZskGY1DvexVjJWCqbXuPFzfC4N-8SWiV-iz_I/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzFhY2FmMGQ4MWFkOTRmZmJhNzViOTU3NmE0YmM2OTAw.webp)
A Toyota az i-Road tanulmányban megpróbálta egyesíteni az autó és a motorkerékpár előnyeit. Az autótól a zárt karosszériát, a kényelmes üléseket, a motorkerékpártól a jó irányíthatóságot, a kis méretet örökölte a háromkerekű elektromos jármű. A 2,35 méter hosszú, 0,85 méter széles, és 1,44 méter magas i-Roadból két hagyományos parkolóhelyen akár öt is le tud parkolni.
Vezető és utasa egymás mögött ül, mint a motoron, de sisakot nem kell viselniük, mivel az utastér teljesen zárt. Nemcsak a biztonságot növeli a tető, de az időjárás viszontagságaitól is megvédi az utasokat, ráadásul a szélvédőn még ablaktörlő is van.
Két darab, egyenként 2 kW teljesítményű kerékagymotor mozgatja az üresen mindössze 300 kilogrammot nyomó háromkerekűt, a legnagyobb elérhető sebesség 45 km/h, a hatótávolság körülbelül 50 km 30km/h-s sebességgel haladva.
Nagyon büszke a Toyota az i-Road aktív dőlésszabályozó rendszerére, amely a motorkerékpáréhoz hasonló mozgékonysággal ruházza fel a járművet, de veszély esetén megakadályozza, hogy felboruljon. A dönthetőséget úgy oldották meg, hogy a 80/80/R16 méretű első kerekek függőleges irányban képesek jelentősen elmozdulni. A kis hossz miatt az i-Road fordulókörének átmérője mindössze hat méter.