Stílusos belépő: közel 60 millió forintjával messze a California a legolcsóbb maranellói sportkocsi
(Még több kép a Ferrari budapesti szalonjáról a galériában. Kattintson a képre!)
Hosszú hétvége a hétcsillagosként aposztrofált dubai Burj al Arab hotel egyik lakosztályában? Nyaraló és jacht Kaliforniában? Kasmírpóló 400 ezerért a New York-i Giorgio Armani-butikból, Audemars Piquet karóra szuvenírnek Zürichből, kiruccanás szombat esti gourmet-vacsorára egy bordeaux-i Michelin-csillagos étterembe? Aki igazán tehetős, nemcsak anyagi, hanem földrajzi értelemben sem ismer határokat vásárlásnál, különösen akkor, ha komolyabb vagyontárgyról van szó - például luxusautóról.
Ez az oka annak, hogy bár időről időre megjelent néhány egzotikus márka az aprócska magyar piacon, sokuk képviselete (például az Aston Martiné vagy a Morgané) végül kénytelen volt lehúzni a rolót, hiszen a kevéske kuncsaft nyugat-európai szalonokba járt vásárolni. Ezen az a trend sem változtatott, hogy az alacsonyabb regisztrációs adó, illetve a szigorított rendőri ellenőrzések miatt újabban egyre többen térnek át a magyar rendszámra. Magánimportban érkezett az országba az útjainkon fel-felbukkanó Lamborghinik és Bentleyk többsége is, a Porsche M5 már évek óta nem foglalkozik az értékesítésükkel.
Extrák nélkül is lehet 45 millió a Jaguar XJ ára. Persze ez semmi egy privátgép költségeihez képest
Kovács Andrea, a Porsche Hungária PR-munkatársa megkeresésünkre elmondta, hogy az itthoni értékesítők szívesen összekötik a vevőjelölteket a bécsi szalonnal, Jávor Dániel, a BMW Magyarország szóvivője pedig arról számolt be, hogy a Rolls-Royce iránt érdeklődőket a legközelebbi, müncheni képviselethez irányítják. A tehetős vevők már rég kijárták a maguk külföldi ösvényeit, egyre kevésbé szorulnak segítségre, elvégre minden gyártó weboldalán fenn van a nemzetközi dílerlista. Olyan kisszériás márkáknál pedig, mint például a Bugatti, a Pagani és a McLaren, fel sem merült az itthoni forgalmazás lehetősége.
Eleve méregdrága a G-Merci, de mi lesz, ha nálunk is bevezetik a Közel-Keletnek szánt 6x6-ost?
A bevásárló körút varázsán túl ugyanakkor van néhány hátránya is az ausztriai vagy németországi beszerzésnek: bonyolultabb az adminisztráció, később pedig mindig több száz kilométert kell megtenni egy-egy szervizeléshez - ha mozgásképtelen az autó, akkor tréleren. Sokan külföldi shoppingolás helyett mégis inkább a "márka házhoz megy" hozzáállást veszik természetesnek, és az itthoni felhozatalt elnézve azért nincs okuk teljes elkeseredésre. Hiszen Budapesten is elérhető az a két márka, amelyik leggyakrabban szerepelt a fiúszobák poszterein: a Ferrari és a Porsche. Ha pedig vetnek egy pillantást az alábbi táblázatra, meggyőződhetnek arról, hogy nem csak egy jó lakás, hanem akár egy kacsalábon forgó villa árát is el lehet költeni új autóra Magyarországon.
A Magyarországon kapható legdrágább autók toplistája
1. | Ferrari LaFerrari | 381 076 000 Ft |
2. | Porsche 918 Spyder | 245 821 000 Ft |
3. | Ferrari F12 Berlinetta | 87 453 000 Ft |
4. | Mercedes G65 AMG | 85 159 000 Ft |
5. | Ferrari FF | 84 182 000 Ft |
6. | Ferrari 458 Italia Spider | 73 742 000 Ft |
7. | Mercedes SL 65 AMG | 72 080 000 Ft |
8. | Mercedes CL 65 AMG | 70 415 000 Ft |
9. | Mercedes S65 AMG L | 69 894 000 Ft |
10. | Mercedes SLS AMG Roadster GT | 68 357 000 Ft |
11. | Ferrari California | 59 881 000 Ft |
12. | Porsche 911 Turbo S Cabriolet | 57 074 000 Ft |
13. | Audi R8 Spyder 5.2 FSI V10 | 54 041 000 Ft |
14. | Porsche Panamera Turbo Executive | 53 276 000 Ft |
15. | Maserati GranTurismo MC | 49 190 000 Ft |
16. | Maserati Quattroporte GTS V8 | 47 263 000 Ft |
17. | Porsche Cayenne Turbo S | 47 084 000 Ft |
18. | Jaguar XJ 5.0 SC LWB Supersport | 45 099 000 Ft |
19. | BMW 760 Li | 44 029 000 Ft |
20. | Jaguar XKR-S 5.0 SC Convertible | 43 899 000 Ft |
21. | Range Rover 5.0 V8 SC Autobiography | 40 975 000 Ft |
22. | Mercedes CLS 63 AMG S Shooting Brake | 40 133 000 Ft |
23. | Mercedes GL 63 AMG | 39 833 000 Ft |
24. | Lexus LS 600 h L Top | 39 500 000 Ft |
25. | Audi A8 6.3 W12 L | 38 399 000 Ft |
Különös, hogy a top 25-be a BMW-nek csak egyetlen modellel, a 44 millió forintos 760 Li luxuslimuzinnal sikerült felkapaszkodnia, és az Audi is csak úgy tudott kétszer szerepelni, hogy a legdrágábbik A8 mellett a Lamborghinivel közös műszaki alapokon álló R8-at is a kínálatban tartja. Hozzájuk képest meglepő a Mercedes szereplése, hiszen annak ellenére hatszor szerepel a listán, hogy szabályaink szerint minden modellt szigorúan csak egyszer, az elérhető legdrágább változatban vettünk számításba (így amelyik sportkocsiból van kupé és kabrió is, rendszerint nyitottként szerepel). Minden egyes Mercedes neve mellett szerepel egy hárombetűs rövidítés - hiába, az AMG szinte a teljes modellpalettából készített legalább egy bivalyerős, méregdrága csúcsmodellt. Meglepő, hogy a nemes SLS sportkocsi csak az ötödik helyen áll a Mercedes házi árversenyében, amelyet a több mint harminc éve gyártott G osztály agyonszteroidozott változata vezet.
Kényelmes bőrülésben, egy pohár behűtött pezsgővel internetezve mindjárt más az elővárosi dugó
De mi a helyzet a nem német prémiumautó-gyártókkal? Olaszországot az elitben a Ferrari mellett a Maserati képviseli, amely egyébként nemrég, a hatodik generációs Quattroporte bemutatójával egybekötve nyitott új szalont Budapesten. Nagy-Britanniából két Jaguar mellett az új Range Rover kompresszoros csúcsváltozata érkezett a listára. Franciaország a Retro Classics kiállításon megcsodált Delahaye és Alpine eltűnése óta egyetlen csodafegyverrel, a Bugattival tud beleszólni az egzotikus márkák meccsébe, az már más tészta, hogy a gyártás ugyan Franciaországban történik, de a márka a VW-csoporthoz tartozik. A Bugatti Veyron azonban csillagászati eredményével külön ligában játszik, ahol kapható (a Grand Sport Vitesse Rafale SE ára például 1,9 millió euró), nálunk gazdasági öngyilkosság lenne pénzt fektetni a forgalmazásába, de így is egy honfitársunk adja el a legtöbbet belőle.
Japán presztízsmárkából kettőt is elérhető Magyarországon, igaz, a legdrágábbi Infinitiért (FX 50) elkért 21,5 millió forint aprópénz ahhoz, hogy felkerüljön a top 25-be. Listánkon a Lexusnak is csak egyetlen hely akadt a fejedelmi LS 600 h-val, bár tavaly más lett volna a helyzet, amikor még gyártották a kis szériás, tízhengeres LFA sportkocsit. A rongyrázástól idegenkedő Volvo legdrágább autója ugyanúgy megáll a listába jutáshoz igen karcsú 18 millió forintnál, mint a Chevrolet Camaro nyitott változata - és ezzel sajnos fel is soroltuk a svéd és az amerikai autóipar teljes felhozatalát.
A következő oldalon kiderül, mit nyújt a százmillió forint feletti királykategória. Kérjük lapozzon!