Már régóta lehet tudni, hogy a Renault és a Daimler együtt fejleszti a harmadik generációs Twingót a harmadik generációs Smart Fortwo-val. A miniautók a mai Smartokhoz hasonlóan hátsókerék-meghajtásúak lesznek, ráadásul mindkettőből lesz három- és ötajtós is.
A Renault két hete már lebukott a TwinFun nevű tanulmánnyal, amely a most bemutatott Twin'Z benzines sportváltozatának tűnik. Alapvetően megegyezik a két kocsi formája, mindkettő nagyon hasonlít a legendás 5-ös sorozatra, főleg az orr-rész és a ferde hátsó ajtó emlékeztet az egykori kisautóra.
A sportos TwinFun csak három, a Twin'Z öt ajtóval rendelkezik. Ezek az ajtók ráadásul egymással szemben nyílnak, még a B-oszlopot is elhagyták, hogy könnyebb legyen beszállni. A Twin'Z hét centiméterrel rövidebb a mai Twingónál, a tengelytávja azonban 12 centiméterrel nagyobb. Tömege mindössze 980 kilogramm, ezt úgy tudták elérni, hogy a karosszériaelemeket szénszálból készítették el.
A kocsi formatervét egyébként az első osztályú Lufthansa kabinokért felelős Ross Lovegrove-val közösen készítette a Renault, a különleges, sokküllős felnik pedig kizárólag a brit dizájner ügyességét dicsérik. Az utastérben úgy alakították ki az üléseket, hogy a lehető legkevesebb helyet vegyék el, az ülések váza látható a tűz és vízálló kárpitozáson keresztül. A fedélzeti szórakoztató elektronika egy beépített tablet, valószínűleg a Clióból ismert R-Link rendszer.
A Twin'Z meghajtásáról egy 68 lóerős, 226 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, amely 130 km/órás végsebességhez segíti a kocsit, visszafogott stílussal a hatótávolság 161 km. Igényes, kettős keresztlengőkaros futóművet építettek be a meghajtott hátsó tengelyhez, az állítható lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja. A 2014-ben érkező széria Twingóról a különleges hátsó lámpák és a hatalmas, 18 colos felnik biztosan eltűnnek majd, és az is valószínű, hogy annak már rendesen nyílnak majd a hátsó ajtajai és lesz B-oszlopa is.