Aki ügyes, levegővel is képes autót nyitni, az igazi profik tíz másodperc alatt visznek el egy kocsit. A Népszava összeállítása szerint a módszerek változatosak, de jellemzően már inkább az alkatrészekre, semmint a menő márkákra mennek a bűnözők. Akik főleg csoportosan dolgoznak, és az elmúlt évekhez képest 2012-ben kiugró aktivitást mutattak.
2009 óta rendre évi hatezer darab körül alakult az ellopott járművek száma, ehhez képest tavaly 6920 lopási ügyben kellett eljárást indítani. Az Országos Rendőr-főkapitányság hét főbb elkövetési módszert jelölt meg, melyek közül még mindig elterjedt a "roncsolásos" út: amikor a tolvajok egyszerűen a zár feltörésével igyekeznek az autóhoz jutni. Az ORFK kitért rá, a gépjármű-bűnözés része a szervezett, sorozat jellegű bűnözésnek, egyedi tettesek már csak igen elvétve garázdálkodnak. Így gyakran jutnak lakásbetörés útján a kocsikhoz a lakásban talált slusszkulcs használatával - "betöréses módszer" -, amely egyébként ma Nagy-Britanniában számít a legnépszerűbb módszernek, ahol a rablók álruhát is öltenek.
Hazánkban ugyancsak gyakori a "beugrásos", illetve a "koccanásos" módszer, amellyel a sofőrök naivitására építenek: amikor a vezető valamiért kiszáll a járműből, a tolvaj máris beugrik a helyére és elhajt vele, illetve balesetet színlelve nekihajt, és amikor a sofőr kiszáll, hogy ellenőrizze a kárt, a tolvaj egy társa lecsap a nyitott autóra.
Ugyancsak jellemző az "erőszakos átvétel", de még mindig népszerű, ám már közel sem lebukásbiztos módszer a "duplikálás", avagy a kocsi alvázszámának lemásolása, amellyel több lopott autó is legalizálható. Néhány éve lehetett olvasni arról, hogy a tolvajok rádiófrekvenciás kódolvasóval igyekeznek minimalizálni a kockázatot: amikor egy kifigyelt autó sofőrje becsukja a kocsiját, a szerkezet ellopja a riasztó kódját. Ez azonban - tért ki rá kérdésünkre az ORFK - ma már kevéssé, inkább az ezredforduló környékén volt közkedvelt a tolvajok körében. Szintén előfordul, hogy a tolvajok a kereskedő cégektől csalás, hitelsértés vagy sikkasztás útján szerzik meg az újabb darabokat.
Nem újdonság, hogy a bűnözők részben típus, részben "földrajzi elhelyezkedés" szerint céloznak be járműveket. Gyakran azokat lopják, amelyekből amúgy is sok van az utakon, hiszen azokhoz mindig szükség van alkatrészekre. A Generali Biztosító megállapítása szerint "egyre inkább" alkatrésznek kellenek a járművek, és "nincs olyan márka, típus és életkor", amelyet mellőznének a tolvajok. Az [origo] kérte az ORFK-t, hogy adja ki a típusonkénti lopásstatisztikát, de a rendőrség egyelőre nem reagált a megkeresésre.