A legcsúnyább Chevrolet Indiának jut

Chevrolet Enjoy
Vágólapra másolva!
Akár hiszik, akár nem, nyolc ember elfér az élére állított cipősdobozban. De az Enjoy típusnév azért erős túlzás.
Vágólapra másolva!

Forrás: Chevrolet India
Szűk ablakaival kissé a Nissan NV200-ra emlékeztet az Enjoy. Csak ez kínai alapokra épül

A sajtófotó-készítés tudománya abban áll, hogy minden autót lehet olyan szögből, olyan háttérrel fényképezni, hogy felkeltse a vágyat a vásárláshoz. Ez azonban csak feltételesen sikerül a Chevrolet Enjoy-nak, annak ellenére, hogy otromba részletek helyett teljesen hétköznapi hűtőmaszkot, lámpákat és légbeömlőket kapott. Az esetlenség arányaiban rejlik: a lemezfelületekhez képest aprók az ablakai, a keskeny és magas bódé pedig komikusan kicsi kerekeken áll - láthatóan nem szépségversenyre tervezték, vagy kiadós élményautózásra egy szerpentinen (igaz, legalább hátsókerék-hajtású).

Forrás: Chevrolet India
A korai számítógépes grafikákon sem tűnt egy matyóhímzésnek. A tolóajtók elmaradtak

Tömpe orrához képest szokatlan hatalmas hátsó túlnyúlása, de mindenre megvan a magyarázat: amerikai vagy koreai alapok helyett egy apró kínai egyterű, a Wuling bővítésével született - valahogy úgy, mint amikor egy pincét családi házzá toldanak, és később még egy tetőteret is felhúznak rá. A Mumbaiban bemutatott apró egyterű azonban tud valamit, ami biztosan enyhíti a vizuális sokkot: alig 4,3 méteres (vagyis az előző Ford Focuséval megegyező) hossza ellenére kiviteltől függően hét vagy nyolc férőhelyet kínál, ami segít megoldani a népes indiai családok mobilitását, és a leghátsó üléssort ledöntve, öt vagy hat utassal a fedélzeten is 630 literes csomagtere marad.

Forrás: Chevrolet India
Természetesen jobbkormányos az indiai Chevy. A kétszínű kárpit prémiumérzetet sugall - hamisan

Bár teherautósan egyszerűek benne a műanyagok, a kényelemről nem kell teljesen lemondani, az utastér hátsó részét is hűtő klíma mellett tolatóradar és sok más extra is elérhető hozzá. Biztonság terén azonban igen szegényes a felhozatal, vezető- és utasoldali légzsák, illetve ABS csak a csúcsmodellhez jár, további kiegészítőkről kár álmodozni. Ezek ellentételezéseként átszámítva mindössze 2,25 millió forint az alapára, az 1,4-es alap benzinmotor (103 lóerő) helyett pedig takarékos 1,3-as dízellel (75 lóerő) is meg lehet vásárolni. Arról nincs hír, hogy Indián kívül is forgalmaznák, de Európába aligha juthatna el ilyen, gyaníthatóan egycsillagos töréstesztre is éppen hogy elég biztonsági kialakítással.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!