Maradt a motorháztetőn ágaskodó csillag. A képre kattintva galéria nyílik
Az év egyik legjobban várt bemutatója volt az új Mercedes S osztályé, mert hagyományosan csúcsmodelljét tömi tele a legújabb technikai fejlesztésekkel a német gyártó. Az új S osztályról gyakorlatilag már minden kiderült: ebben a cikkben bemutattuk az összes új extrát, sőt már ültünk is az (akkor még álcázott) autóban, az élményeket ebben a cikkben dolgoztuk fel. Egy idő előtt kiszivárgott gyári képet itt mutattunk meg.
Az új S osztály hatalmas, 5116 milliméter hosszú, de lesz egy ennél is hosszabb változat a kifutó Maybach széria pótlására. Ez 13 centivel hosszabb az alapmodellnél, a fejlesztésnél ráadásul inkább erre fókuszáltak. A nyújtott modell tengelytávolsága 3165 milliméter, ez megegyezik az előd adatával, vagyis a padlólemezen inkább csak finomítottak komplett csere helyett. A hosszabb S osztály 5246 milliméteres hossza 21 milliméteres növekedést jelent, a szélesség 29, a magasság 11 milliméterrel nőtt. A minden földi jóval kényeztető hátsó traktus miatt a csomagtartó űrtartalma 30 literrel, 530-ra csökkent. Kezdetben egy-egy benzines és dízelből, valamint két hibrid modellből lehet választani.
Az S350 Bluetec háromliteres, V6-os dízelmotorja 258 lóerős, 6,8 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a luxuslimuzint. Az S500 4,7 literes V8-asa 455 lóerős, a százat két másodperccel gyorsabban futja a dízelnél. Az S400 Hybrid 306 lóerőt tud, míg az S300 Bluetec Hybrid 204 lóerős, minden hajtáslánchoz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik. Hivatalosan szerda este, a hamburgi Airbus-csarnokban leplezték le az autót, amelynek műszerfalát a két harminc centis képátlójú kijelzőkkel szokni kell majd - a hagyományos mutatókat helyettesítő képernyő elsőre nagyon mesterségesnek tűnik.
Az interneten élőben közvetített premieren kiderült, hogy aerodinamikailag hatalmasat lépett előre a Mercedes: az új S osztály légellenállási együtthatója (cW) 0,24, amelyet még csak megközelíteni sem tud senki a kategóriában. Az autónak egyetlen hagyományos lámpája sincs, a fényszóróktól a belső világításon át a hátsó lámpákig minden LED-es.
A nyújtott tengelytávú modell öt különböző hátsó ülésvariációval rendelhető, a hatprogramos masszázsfotel 14, egyenként szabályozható légbefúvót is kínál. A mobil irodára vágyók lehajtható laptopasztalt és extra tárolórekeszeket rendelhetnek. A szórakoztatórendszer minden funkciója (rádió, tévé, internet, navigáció, DVD-lejátszó) ülésenként önállóan is vezérelhető.
A Mercedes minden eddiginél több könnyűsúlyú anyagot használt fel az S osztály megépítéséhez, a teljes külső váz és a tető alumíniumból készül. A belső szerkezet nagyszilárdságú acél, de a sok technikai újítás miatt üresen így is 1900 kilós az S350 Bluetec, amely mindössze húszkilós csökkenést jelent az elődhöz képest. A Mercedes ezzel együtt a kategória legmerevebb karosszériáját ígéri.