Minden hibájával együtt szerethető autónak tartjuk a Citroën új egyterűjét, a C4 Picassót, a merész formaterv elviszi a hátán az egész koncepciót. A hétüléses, Grand verzióról csak most rántották le a leplet a franciák, a formaterv változott egy keveset az alapmodellhez képest.
Talán a dizájnerekhez is eljutottak a hátsó lámpákat ért kritikák, hogy túlságosan volkswagenesek, a hétüléses verzióé sokkal egyedibbek. Mondjuk, annyira nem szépek, leginkább patkókra hasonlítanak. Az autó elején alig észrevehetően igazítottak.
A két plusz üléstől eltekintve belül változatlan a Picasso, a Grand kivitel kezdetben csak az 1,6-os dízelmotor 90 és 115 lóerős változatával, valamint a 150 lóerős kétliteres dízellel lesz rendelhető. Benzines egyelőre nincs.
Véletlenül az Euro NCAP is pont most hozott nyilvánosságra új törésteszt-eredményeket, ezek szerint öt csillagot kapott a C4 Picasso és a Honda CR-V is. A Picasso felnőttvédelme 86, gyermekvédelme 88 százalékos. A CR-V hasonló adatai 93, illetve 74 százalék.