Zsinórban másodszor lett az Év motorja a Ford egyliteres (999 köbcentis), turbós háromhengeres blokkja, amely természetesen az egy liter alatti kategóriában is első lett. Az Év motorja-díjat 11 kategóriában ítéli oda 76 szakújságíró, köztük a magyar zsűritag Szécsényi Gábor (Az Autó).
A legjobb új motor a Volkswagen 1,4 literes, hengerlekapcsolós turbósa lett, a legjobb zöld motornak a Fiat 875 köbcentis apróságának CNG-s változatát választották. A legjobb sportmotor a Ferrari 6,3 literes V12-ese, a négy liter feletti kategóriában is ez a motor nyert. 3-4 liter között a McLaren 3,8 literes duplaturbós V8-asa a bajnok, 2,5-3 liter között a Porsche nyert a 2,7 literes bokszerrel. Vitt egy díjat az Audi (2-2,5 liter), kettőt (az egyiket a PSA-val közösen fejlesztett 1,6-os turbóért) a BMW, illetve a Volkswagen 1,4 literes turbós-kompresszoros motorját is kitüntették.