A Goodwood Festival of Speeden, ahol kollégánk leesett állal jár-kel a világ legizgalmasabb új és veterán utcai-, illetve versenyautói között, a Peugeot is igyekszik nagyot villantani. Itt mutatja be ugyanis a nyilvánosságnak a dögös RCZ kupé legizmosabb változatát, amely ugyanúgy 270 lóerős, mint a hasonló fizimiskájú Audi TTS. Csakhogy míg a németek két literből hozták ki ezt a teljesítményt, addig a Peuegot-nál az ismert 1,6 literes turbómotort piszkálták fel, büszkén hangoztatva, hogy azért adtak a takarékosságra is.
Ember legyen azonban a talpán, aki tényleg eljár egy ilyen autóval 6,3 literes fogyasztással, inkább a másik két adatot, az 5,9 másodperces százas sprintet és a 250 km/h-s végsebességet szeretnék majd minél többen átélni. Hogy a kísérletezés ne legyen füstbe ment terv, részlegesen önzáró Torsen differenciálművel támogatták meg az elsőkerék-hajtást, emellett természetesen a futóművet és a fékeket is megerősítették.
Sportos csúcsmodelleknél gyakran elgurul a dizájnerek gyógyszere, de az R megőrizte az idén év elején modellfrissítésen átesett RCZ-k eleganciáját. Nagyobb teljesítményéről csak a 19 colos alufelni, a hátsó szárny és a két öblös kipufogóvég árulkodik, na meg persze a speciális, piros, fekete, fehér vagy szürke fényezés. A passzentos kabinban határozott oldaltartású, nappa bőrrel és alcantarával bevont ülések tartják vasmarokkal az utasokat, a kézifékkar mellett pedig plakett utal a limitált szériára - amely teljesítményével minden korábbi Peugeot-t elhomályosít.