Autószalon helyett szokatlan módon az Outdoor Friderichshafen nevű szabadidő-kiállításon, szörfök, sátrak és hegymászó felszerelések között mutatta be a BMW a legújabb tanulmányautóját. Ezzel arra céloznak, hogy az 1-es sorozatból faragott egyterű praktikus helykihasználásával ideális társ sokféle sporttevékenységhez, és ez különösen igaz a vásáron bemutatott kivitelre: csomagtartójának oldalfalából egy-egy biciklitartót lehet kihajtani, a bringák kiszerelt első kereke pedig egy külön állványon rögzíthető.
A tavaly ősszel bemutatott Acitve Concept Tourerhez képest azonban nem a tárolórendszer, de még csak nem is a Gold Race Orange fényezés a lényeges újdonság, hanem a 190 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánc továbbfejlesztése. Az Outdoor változat már konnektorról is feltölthető, és akár 30 kilométert is megtehet elektromos üzemmódban. Így a szabványos átlagfogyasztása 100 kilométerenként 2,5 liter, a szén-dioxid-kibocsátását pedig sikerült kilométerenként 60 grammra leszorítani. A villanymotort és az 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinest a kocsi orrába építik be, méghozzá keresztben, és a márka történetében először az első kerekeket hajtják.
Bár a sorozatgyártást nem plug-in hibrid változattal fogják megkezdeni, az új modell mérföldkő lesz a BMW történetében: ez lesz a márka első egyterűje, ami pedig az elmúlt két évtizedben szigorúan tabutémának számított Münchenben. A 4,3 méter hosszú kompakt családi autó elsősorban a kecskeméti Mercedes B-osztály babérjaira tör, és a fronthajtás mellett ebben debütál az új, háromhengeres motorcsalád. Kivételesen alacsony fogyasztást ígérnek a márkára jellemző dinamizmus mellett, az viszont egyelőre a jövő zenéje, hogy a szériaváltozat megörökli-e a tanulmány futurisztikus belső kialakítását.