Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem autóipari szakértőjének felmérése az autógyártásnak az üzemi eredménye (EBIT) és az eladott gépkocsik számának összevetése alapján hasonlítja össze az egyes gyárak teljesítményét, és nem veszi figyelembe a cégek pénzügyi vagy más profilú leányvállalatainak az eredményét.
Ezek alapján javult a Fiat helyzete, amelynek a 2012. évi darabonként 384 euróról az idei első félévben sikerült 130 euróra lenyomni a veszteséget. A Seatnál egy gépkocsi előállítása 364 euró helyett már csak 164 euró, az Opelnél 834 euró helyett 414 euró, a Fordnál pedig a tavalyi 967 euró után 843 euró veszteséggel jár. Javult a PSA Peugeot Citroen helyzete is, Európa második legnagyobb gyára egy új autón 510 euró helyett már csupán 349 eurót bukott. A Renault ugyanakkor tovább csúszott lefelé, 241 euróról 457 euróra nőtt a veszteség.
A tömegmárkák gyártói között kifejezetten nyereséges a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota egy gépkocsin 1801 euró üzemi eredményt könyvel el, messze megelőzve a második helyezett Hyundai-Kia konszernt (1027, illetve 911 euró). A további sorrend: Nissan (861 euró), Honda (785 euró), Chrysler (768 euró). Egy Skodán 671 euró az üzemi eredmény, a Volkswagen darabja pedig 629 eurót hoz.
A prémiummárkák közül autónként 16 591 euróval (ötmillió forint) a Porsche áll az élen, majd a Ferrari-Maserati következik (15 ezer euró). Egy Audira 3821 euró üzemi eredmény jut, egy BMW-re 3495 euró, egy Mercedes/Smartra pedig 2012 euró.