Az automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül működő vészfékező rendszerek az európai törésteszteket végző Euro NCAP szerint legalább negyedével csökkentik a sérülések számát. Erre tekintettel jövő év január 1-jétől a szervezet ezeket a rendszereket is értékeli a töréstesztek során, vagyis azok a gyártók számíthatnak igazán magas pontszámra, amelyek kínálnak ilyen biztonsági extrát.
Amolyan ízelítő gyanánt nyolc autó vészfékező rendszerét vizsgálták meg a szakemberek. Az 50 km/órás sebességhatárig végzett tesztek során a Mercedes E osztály Pre-Safe rendszere érte el a legjobb eredményt, három pontot kapott. Jó minősítéssel zárt a Volvo V40 City Safety néven futó továbbfejlesztett rendszere (2,9 pont), valamint a Mitsubishi Outlander ütközésmegelőző rendszere (2,1 pont). Csak megfelelő értékelést kapott a Volvo egy generációval korábbi berendezése az XC60-ban (1,9 pont), valamint a Fiat 500L (1,8 pont) és a Ford Focus (1,7 pont) vészfékező megoldása, ezek nagyobb odafigyelést igényelnek a vezető részéről.
Nagyobb tempónál a vezetőnek olykor több ideje van beavatkozni balesetveszélyes helyzetben, a 80 km/h-s tempóig is működő rendszereket külön értékelte az Euro NCAP. Ebben a versenyben szintén az E osztály Pre-Safe-je nyert (2,7 pont), kicsivel megelőzve a Volvo V40-est (2,6 pont) és a hetes Golf Front Assist rendszerét (2,2 pont). Megfelelő értékeléssel zárt a Mitsubishi Outlander (1,9 pont), a Honda Civic fékasszisztense ugyanakkor még egy kategóriával lejjebb került 0,44 pontjával.