Ahogy a 3-as kupéváltozata már 4-es sorozatként kapható, úgy az 1-esből készülő kupé is külön sorszámot kapott a BMW-nél. Ennek egyszerű a magyarázata: így feljebb lehet pozicionálni a modellt, és persze több pénzt lehet elkérni érte.
A hivatalos leleplezéssel túl nagy meglepetést nem okozott a BMW, mert egy takaró nélkül felejtett kettest már tavasszal sikerült lefotózni. Az autóról eltüntették az 1-es kevés sikert aratott fényszóróit, a gülüszemek helyére vékony lámpákat szereltek. Ez a front rész valószínűleg a frissített 1-esről is visszaköszön majd.
A 2-es 72 milliméterrel hosszabb a kifutó 1-es kupénál (4432 mm), szélessége 32 milliméterrel nőtt. Kerek három centivel nyújtották meg a tengelytávolságot, most 2690 milliméteres, a hátsó lábtér 21 milliméterrel lett szellősebb. Elöl a fejeknek jut több hely (+19 mm), a csomagtartó 20 literrel lett nagyobb (390 liter).
A 220i a 184 lóerős, kétliteres turbós benzinessel érkezik, legnagyobb nyomatéka 270 Nm. Százas tempóra hét másodperc alatt gyorsul, és állítólag 6,3 litert fogyaszt 100 kilométerenként. A 220d a szintén 184 lóerős kétliteres dízelt kapja, 380 Nm-es nyomatékkal és 4,5 literes katalógusfogyasztással.
Az M235i csúcsmodellbe a 326 lóerős, háromliteres turbós hathengeres kerül. A motor csúcsnyomatéka 450 Nm, hatfokozatú kézi váltóval 5,0, nyolcfokozatú automatával 4,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Később további motorokkal bővül a kínálat.