A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Pár év, és akku sem kell a villanyautókba

volvo s80
Vágólapra másolva!
Egy EU-s finanszírozással zajló projektben olyan új rendszert dolgoztak ki, amely feleslegessé teszi a hagyományos akkumulátorok használatát a villanyautókban.
Vágólapra másolva!

Kilenc cég, köztük egyetlen autógyártóként a Volvo részvételével zajlik egy uniós finanszírozású projekt, amelynek célja egy teljesen új energiatároló rendszer kidolgozása a villanyautók számára. A kutatók már találtak is egy megoldást, amely feleslegessé teszi a hagyományos akkumulátorok használatát, ehelyett az autó karosszériája tárolja az elektromos energiát.

Forrás: Volvo

Ehhez egyes karosszériaelemeket kell elkészíteni egy új anyagból, amely többek között karbonszálat, polimergyantákat, valamint nanoakkumulátorokat és ultrakapacitásokat (szuperkondenzátor) tartalmaz. Az anyagot tetszőleges formájúra lehet alakítani, könnyebb, mint az autóiparban általánosan alkalmazott acél és alumínium, így jelentős súlycsökkenést lehet vele elérni.

Az új megoldásnak persze vannak korlátai. Amellett, hogy az új anyag előállítása (még) rengeteg pénzbe kerül, akkor is csak nagyjából a mai akkumulátorok 130 kilométeres hatótávolságára képes egy feltöltéssel, ha az ajtókat, a tetőt és a motorháztetőt is a nanoakkus anyagból készítik el. A kutatók szerint ugyanakkor a hatékonyság néhány éven belül növelhető, ráadásul a hagyományos akkuknál sokkal gyorsabban újratölthető az új rendszer.

Forrás: Volvo

Hároméves tesztelés után egy kísérleti Volvo S80-as már elkészült, az új anyagból formált autó 250 kilóval könnyebb a hagyományos S80-asnál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!