Kilenc cég, köztük egyetlen autógyártóként a Volvo részvételével zajlik egy uniós finanszírozású projekt, amelynek célja egy teljesen új energiatároló rendszer kidolgozása a villanyautók számára. A kutatók már találtak is egy megoldást, amely feleslegessé teszi a hagyományos akkumulátorok használatát, ehelyett az autó karosszériája tárolja az elektromos energiát.
Ehhez egyes karosszériaelemeket kell elkészíteni egy új anyagból, amely többek között karbonszálat, polimergyantákat, valamint nanoakkumulátorokat és ultrakapacitásokat (szuperkondenzátor) tartalmaz. Az anyagot tetszőleges formájúra lehet alakítani, könnyebb, mint az autóiparban általánosan alkalmazott acél és alumínium, így jelentős súlycsökkenést lehet vele elérni.
Az új megoldásnak persze vannak korlátai. Amellett, hogy az új anyag előállítása (még) rengeteg pénzbe kerül, akkor is csak nagyjából a mai akkumulátorok 130 kilométeres hatótávolságára képes egy feltöltéssel, ha az ajtókat, a tetőt és a motorháztetőt is a nanoakkus anyagból készítik el. A kutatók szerint ugyanakkor a hatékonyság néhány éven belül növelhető, ráadásul a hagyományos akkuknál sokkal gyorsabban újratölthető az új rendszer.
Hároméves tesztelés után egy kísérleti Volvo S80-as már elkészült, az új anyagból formált autó 250 kilóval könnyebb a hagyományos S80-asnál.