Bemutatta a 3-as, valamint a 4-es sorozattá emelt kupé sportváltozatát a BMW. A legnagyobb változás, hogy az ötödik generációs M3-asba (és az M4-esbe) soros hathengeres motor kerül, ugyanakkor két turbófeltöltővel megbolondítva.
A háromliteres motor 431 lóerős, vagyis 11 lóerővel erősebb a kifutó, ugyanakkor turbó nélküli négyliteres V8-asnál. Soha nem kapott még turbómotort az M3-as, a BMW most történelmet írt, de az 550 Nm-es, 1850-5500-as fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre álló nyomatékért cserébe a rajongók talán lenyelik a keserű pirulát.
A szedán 23 kilóval nehezebb a kupénál, de ennek nincs nagy hatása a menetteljesítményekre: mindkét változat parádés, 4,3 másodperces százas sprintidővel büszkélkedhet, és ez csak a kézi váltós adat. Az opciós hétfokozatú automatával további két tizedet lehet nyerni, közel kerülve a négy másodperces álomhatárhoz.
A padlólemezt módosították az alap 3-as sorozathoz képest, csökkent a hasmagasság, elöl 34, hátul 18 milliméterrel lett szélesebb a nyomtáv. Sportosabbra hangolták a felfüggesztéseket, a futómű egyes komponensei karbonszálas anyagból és alumíniumból készültek.
Az új M3-as és M4-es legviccesebb extrája a Smokey Burnout funkció, amelyhez hasonló egyébként az új Mustangban is éppen most jelent meg. Gumifüstölési lehetőség azoknak jár, akik duplakuplungos váltóval rendelik az autókat: a funkcióval alacsony sebességnél lehet nagyobb fordulatszámra kényszeríteni a hátsó gumikat, ami biztosan látványos, de sok értelme nincs.