Szkennelt fotókon már korábban látható volt a Ford Mustang hatodik generációja, csütörtökön azonban hivatalosan is bemutatták az autó európai változatát Barcelonában. Kerek ötven évig tartott, hogy világszerte forgalmazott modell legyen a sportkocsiból, ez lesz az első, amelyből hivatalos jobbkormányos változat is készül.
Ahhoz, hogy az autó az egész világon népszerű lehessen, szükség volt a motorkínálat átalakítására, így nem csak V6-os és V8-as motorokkal lesz elérhető. Kifejezetten Európa kedvéért került a kínálatba a 2,3 literes új EcoBoost turbómotor, a négyhengeres teljesítménye 309 lóerő, csúcsnyomatéka 407 Nm.
Ez egyáltalán nem kevés, mert az Európába nem érkező 3,8 literes V6-os is csak 305 lóerőt és 394 Nm-es nyomatékot tud. Csúcsmotorként egy 426 lóerős (529 Nm), ötliteres V8-as szerepel a kínálatban, a váltó hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata lehet.
A nemzetközi karrier miatt vált szükségessé a futómű alapos átalakítása, merev tengely helyett végre hátul is független felfüggesztéseket alkalmaztak. Amellett, hogy ez a megoldás jobb vezetési élményt biztosít, a helykihasználás is optimálissá vált, nagyobb a csomagtartó és a hátsó helykínálat. Jó hír Európának, hogy a nálunk piacra kerülő modellek első felfüggesztéseit is az itteni igények szerint hangolták.
Ennek megfelelően az itteni modellek szériafelszerelésként megkapják a Performance Pack teljesítménycsomagot, amely a feszesebb futómű mellett módosított hűtőt, valamint nagyobb fékeket is tartalmaz. Modernebbé vált az utastér, van hangvezérlés és érintőképernyő is, a csomagtartó amerikai szabvány szerint 383 literes (kabrió: 324).
A hivatalos képeken jól látható, hogy az új generáció a korábbinál kevesebb retróelemet tartalmaz, ízig-vérig modern sportkocsi vált a Mustangból. Hagyományosak maradtak ugyan, de jóval modernebbek lettek a hátsó lámpák, a fényszórók LED-csíkokat kaptak. Több elem is alumíniumból készült, ennek és több egyéb módosításnak köszönhetően az üres tömeg több mint egy mázsával csökkent. Változatlan tengelytáv mellett fél centivel csökkent a Mustang hossza, 3,5 centivel alacsonyabb és négy centivel szélesebb a karosszéria. A független hátsó felfüggesztésnek köszönhetően több mint hét centivel lett szélesebb a hátsó nyomtáv.