Noha már csak az nem látta a C osztály új generációját, aki nem akarta, a Mercedes tartotta az eredeti menetrendet, és csak hétfőn leplezte le legfontosabb modellje új generációját. Erősen hasonlít két kategóriával nagyobb testvérére, az S osztályra, vagyis összességében jóval elegánsabb, de kevésbé egyedi lett a formaterv. Az Elegance változatot váltó Exklusive modelleken a motorháztetőre, és nem a hűtőrácsra kerül a csillagos embléma.
Az új modell alá a Mercedes friss hátsókerék-hajtású moduláris platformja, az MRA került, ennek és az alumíniumból készült karosszéria-elemeknek köszönhetően az autó tömege egy mázsával csökkent a kifutó szériához képest. Nyolc centivel nyúlt a tengelytáv, ez a korábbinál jóval tágasabb kabin kialakítását tette lehetővé. A teljes hossz 4,69 méter, ez tízcentis növekedés a korábbi modellhez képest, a csomagtartó 480 literes.
A Mercedes annyira alárendelt mindent a súlycsökkentésnek, hogy még a tank is mindössze 41 literes alapáron, a nagyobb hatótávolságot biztosító 66 literes tartályért felárat kell fizetni.
Kezdetben csak három motorral lesz elérhető a C osztály, az alacsonyabb tömegnek és az optimalizált motoroknak köszönhetően akár 20 százalékkal is alacsonyabb lehet a fogyasztás a korábbinál. A C 180 1,6 literes turbómotorja 156 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal érkezik, a nagyobb kétliteres turbó 184 lóerős, 300 Nm-es nyomatékkal (C 200). A 2,2 literes dízel (C 220 CDI) 170 lóerős, legnagyobb nyomatéka 400 Nm.
Később érkezik a 211 lóerős C 250, a 204 lóerős C 250 CDI, valamint a 333 lóerős C 400, és lesz hibrid is. Az AMG változat duplaturbós, négyliteres V8-asa valahol 460 és 500 lóerő között teljesít majd. Minden motorhoz rendelhető a Mercedes új kilencfokozatú automata váltója, a Mercedes a kategóriában először kínál légrugózást.
Nemcsak kívülről, belülről is az S osztályt idézi a középkategóriás újdonság, leszámítva az itt is a középkonzol tetején trónoló kijelzőt. A jól ismert vezetéstámogató extrák mindegyike elérhető a C osztályhoz is, újdonság a GPS-szel összekötött klíma, amely az alagutakban automatikusan belső keringetésre vált át, elkerülendő a kellemetlen füstszag utastérbe szivárgását.
Az autót korábban már megtapogattuk, itt írtunk róla részletesen.