A BMW már teljesen felduzzasztotta a 3-asra épülő középkategóriás modellkínálatát. A limuzin és kombi (Touring) mellett kapható a nyújtott tengelytávú, magasított GT, aztán tavaly érkezett a 4-esnek hívott kupé és kabrió, idén januárban pedig az M3 és az M4. Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a modellcsalád utolsó tagja, a 4-es Gran Coupé, amely az Audi A5 Sportback koncepcióját másolta le: a kupésan lejtős, elnyújtott tető, a keret nélküli ablakok, a kisméretű hátsó ajtók, és az üveggel együtt nyíló hátsó ajtó is a négykarikás vetélytársat idézi. Kissé olyan a forma, mintha a 6-os Gran Coupét összegyúrták volna a 3-as limuzinnal. Utóbbinál egyébként 14 mm-rel hosszabb, 40 mm-rel laposabb és 14 mm-rel szélesebb a 4-es Gran Coupé.Bár kicsi a homlokfelülete, a légellenállási együtthatója nem kiemelkedően jó, változattól függően 0,27-0,3 között ingadozik.
A 6-os Gran Coupéval ellentétben a csomagtérfedél nem önmagában, hanem a hátsó szélvédővel együtt nyílik, így a kocsi tulajdonképpen a 3-as Gran Turismóhoz hasonlóan egy újabb ferdehátú modell a 3-as műszaki alapjaira építve. Azért döntöttek az ötajtós kialakítás mellett, mert ez jobb variálhatóságával vonzóbb a fiatalabb ügyfelek számára. Azonban a 4-es Gran Coupé sokkal kevésbé praktikus, mint a 3-as GT, mivel kisebb a csomagtartója, rövidebb a tengelytávja és alacsonyabb a teteje, ezért az utasterében hátul a láb- és fejtér is jóval szűkösebb.
Távirányítóval, motorosan, vagy a láb alá lendítésével is ki lehet nyitni a csomagtartót, utóbbi akkor jöhet jól, ha az ember mindkét keze tele van. A csomagtartó alaphelyzetben 480 literes (bővítés után 1300), ami 35-tel több a kétajtós változat értékénél.
A 4-es Gran Coupé a két plusz hátsó ajtó és a módosított csomagtartó miatt 50 kilogrammal nehezebb a kétajtós 4-es kupénál. A legkönnyebb változat, a kétliteres turbómotorral szerelt 420i 1480 kilogrammot nyom a mérlegen, ami 80 kilogrammal több, mint az azonos motorú 3-as limuzin tömege.
Ötféle ismert BMW-motorral és kétféle sebességváltóval lehet a nyári piaci bevezetéskor megrendelni az autót, év végéig még további két hathengeres dízel csatlakozik a választékhoz. Jelenleg a kínálat csúcsa a háromliteres, hathengeres turbómotorral szerelt, 306 lóerős 435i, amely 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.