Annyira megváltozott a Ferrari kabriójának a külseje, hogy akár vadonatújnak is tűnhetne, de a profilnézet azért elárulja, hogy ez még alapjaiban a régi modell, csak alaposan átdolgozták szinte minden részletét. A legfontosabb változás, hogy a kocsi orrában a 4,3 literes szívó V8-as helyett egy 3,8 literes, biturbó V8-as dolgozik, amit a névadásban a California tag után biggyesztett T betűvel jeleznek. 3855 köbcentiméter a blokk hengerűrtartalma, a legnagyobb nyomatéka 755 Nm. Teljesítménye 560 lóerő, amelyet turbómotortól szokatlanul magasan, 7500-as percenkénti fordulatszámnál ér el.
A Ferrari azt ígéri, hogy a turbólyukat szinte teljesen kiküszöbölték a kis tehetetlenségű, kettős megfúvású (Twin Scroll) turbókkal, és a változó töltőnyomás miatt a motor nyomatékleadása is linerárisan növekedik majd, ahogy az a szívóknál megszokott. Azt is ígérik, hogy turbómotornak még sosem volt ilyen jó hangja, mint ennek.
Nemcsak 70 lóerővel erősebb, közel 50 százalékkal nyomatékosabb, de 15 százalékkal takarékosabb a Maserati Quattroporte motorjából továbbfejlesztett új erőforrás a réginél, pedig már annak is volt start-stop rendszere. Széria a hétfokozatú duplakuplungos váltó, amellyel az 1625 kilogrammos Californa T 0-100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt gyorsul fel (régi: 3,8 sec). A 315 km/h-s végsebesség 3 km/h-s javulást jelent.
A futóműben lecserélték a rugókat és kétszer gyorsabb reagálású, mágneses elven működő adaptív, Magnaride lengéscsillapítókat építettek be, amelyek csökkentik a dőlést kanyarban és növelik a komfortot. Emellett a kormányzást is közvetlenebbre áttételezték, a rásegítést pedig áthangolták. Megmaradt a 14 másodperc alatt nyíló/záródó keménytető, amely gombnyomással mozgatható. A csomagtartó bővíthető a hátsó ülések lehajtásával.
Nem változtak a külső méretek, de a megjelenés igen: a Ferrari házi dizájnstúdiójában, de a Pininfarina segítségével megrajzolt kabrió orra már az F12 Berlinettáéra hasonlít, hátul pedig a diffúzort cserélték le egy hatékonyabbra. Belül újak a bőrkárpitok és a 6,5 colos érintőképernyőhöz tartozó fedélzeti menürendszer. Újdonság a középkonzol két légbeömlője közé betett Turbo Performance Engineer nevű szeparált érintőképernyő, amely a motor legfontosabb adatait mutatja. Az új California T-t a márciusi Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség.