Idén a Citroen és a Lada mellett csak a Honda készít gyári versenyautókat a Túraautó Világbajnokságra, azaz a WTCC-be. Az idei autók erősebbek és szélesebbek lesznek a tavalyiaknál, nagyobb átmérőjű kereken gördülnek, komolyabb fékekkel rendelkeznek, és a nagyobb szárnyak miatt a leszorítóerejük – és így a kanyarsebességük is – jelentősen nőni fog.
Az új belépő Citroen már régóta teszteli a tavaly leleplezett C-Élysée versenyautót, a Chevrolet-ről és a Ladáról még nincs fotó, a Honda a decemberi grafika után most mutatta meg az első hivatalos képeket a 2014-es specifikációjú Civicről. A két fotó a spanyolországi Aragon versenypályán készült idén, egy tesztelésen.
A gyári csapatban idén is Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro versenyez majd, a privát, magyar Zengő csapat pedig természetesen Michelisz Norbertet ülteti a volán mögé. Idén egy másik privát csapat, a Proteam is Hondával megy, autójukat a marokkói Mehdi Bennani fogja vezetni.
„Négy győzelmet szereztünk és megnyertük a konstruktőri bajnokságot tavaly a WTCC-ben, pedig csak az első teljes évünket töltöttük a bajnokságban” – mondta Takanobu Ito, a Honda elnöke a Honda Motorsport éves sajtótájékoztatóján Tokióban. „Ebben az évben azért küzdünk majd, hogy megnyerjük a vezetők és a márkák bajnokságát is.”
Sokak szerint az Yvan Mullerrel, Sébastien Loebbel és Jose-Maria Lopezzel felálló, már rengeteg tesztet teljesítő új Citroën csapat lehet a legnagyobb ellenfele a Hondának a bajnokságért folytatott harcban, de a Chevroleteket versenyeztető, sokszoros bajnok RML istállót sem lehet leírni.
Sébastien Loebbel a Frankfurti Autószalonon készítettünk interjút a szakágváltásról és a 2014-es WTCC esélyeiről, amely itt olvasható.