A Genfi Autószalonon leleplezett, lenyűgözően szép tanulmányautó a céget alapító testvérpár egyik tagjáról, Alfieri Maseratiról kapta a nevét. Műszakilag a GranTurismo MC Stradaléra épül, de a tengelytávból lecsíptek 24 centimétert, hogy javítsák a kocsi agilitását és csökkentsék a tömegét. A valaha volt egyik legszebb Maserati, az 1954-es, Pininfarina által tervezett A6 GSC-53 vonalait idézi fel a remekül sikerült formaterv, amelynek elkészülését a Fiat csoport dizájnfőnöke, Lorenzo Ramaciotti felügyelte. A 100 százalékig működőképes Alfieri hossza a kurtítás ellenére is 4,59 méter, amelyhez 1,93 méteres szélesség és mindössze 1,28 méteres magasság tartozik. Elöl 20, hátul 21 colos felniken gördül az autó, a különleges keréktárcsák formáját az 50-es évek versenyautói ihlették.
A 4,7 literes, V8-as szívómotor is az MC Stradeléből származik, teljesítménye 460 lóerő, legnagyobb nyomatéka 520 Nm. A jó súlyelosztás miatt hátul elhelyezett hatfokozatú, robotizált szekvenciális váltó egy önzáró differenciálművön keresztül küldi a motor erejét a hátsó kerekekhez, a megállásról szénszálas féktárcsák és Brembo féknyergek gondoskodnak.
Rövidebb tengelytávja miatt a 2+2 üléses Alfieri hátsó ülésein kevesebb a hely, mint a GranTurismóban, a kéttónusú utastér viszont hatalmas minőségi ugrást jelent a régihez képest, a legtöbb felületet bőrrel vagy polírozott alumínium betétekkel borították, és alumíniumból készültek a pedálok, a váltófülek, az előválasztó kar is. A minimalista stílusú műszerfal a nagy TFT kijelző köré épült.
A sajtóanyag szerint két éven belül szériaautó lesz az Alfieriből, a végleges verzió tömegét 1,4 tonna alá akarják szorítani. Valószínűleg ez lesz a mostani GranTurismo utóda, az előd túrakupés jellege helyett a fejlesztésnél inkább a sportosság élvez prioritást.