Sokat kellett várni rájuk, de a Daimler végre bemutatta a két új Smartot. Bizony, kettőt, vagyis a ForTwo mellett kap még egy esélyt a négyüléses ForFour is, utóbbi teljesen új modell: míg a 2004 és 2006 között készült első generáció egy más ruhába csomagolt Mitsubishi Colt volt, most a Renault Twingóval közösködik a Daimler. A padlólemez mellett a farmotoros, hátsókerék-hajtású konstrukció is azonos.
A korábbinál sokkal fiatalosabb, a Smart közelmúltban bemutatott tanulmányautóira emlékeztető formatervtől a Daimler azt reméli, hogy komoly szereplője lehet a városi autós szegmensnek. A két- és négyüléses változat szélességben (1660 mm) és magasságban (1550 mm) nem különbözik, csak a teljes hosszúságban és tengelytávban van eltérés. A ForTwo 2690 milliméteres hosszúságához (az első generáció még 2500 milliméteres volt) 1873 milliméteres tengelytáv társul, míg a ForFour 3490 milliméter hosszú, 2494 milliméteres tengelytávolsággal.
A ForTwo csomagtartója egész jól kihasználható, 260 literes, a ForFour ezzel szemben csak 185 litert kínál, lehajtott hátsó támlákkal 730 literre nő a kapacitás. Mindkét modell fordulóköre rendkívül kicsi, a ForTwo 7,30 métert, a ForFour 8,95 méter tud falak között, megkönnyítve a városi manőverezést.
Első körben két benzinmotorral lesznek kaphatók az autók: az egyliteres, háromhengeres szívó 72 lóerőt és 91 Nm-es nyomatékot tud, a 900 köbcentis, szintén háromhengeres turbó 90 lóerőt és 135 Nm-es nyomatékot ad le. Később egy gyengébb, 60 lóerős benzinessel bővül a kínálat. A váltó ötfokozatú kézi vagy twinamic néven futó, hatfokozatú duplakuplungos lehet.
Az új Smartok novembertől kaphatók Európában, a ForTwo a kifutó modellel azonos áron (a hazai alapár jelenleg 3,239 millió forint). A ForFour karosszéria felára várhatóan 600 euró (185 ezer forint) lesz azonos felszereltség és motor esetén.