Nem várt a Párizsi Autószalonig, hanem a nagy nyári uborkaszezonban mutatta be a Passat nyolcadik generációját a Volkswagen. A németek jó szokásukhoz híven csak reszelgettek az autó formáján forradalom helyet, a karakter nagyjából változatlan maradt, de kétségkívül frissebbnek tűnik az autó, és mintha hasonlítana kissé a Phaetonra.
Az új MQB padlólemez alkalmazásának köszönhetően az autó tömege jelentősen csökkent, motortól függően akár 85 kiló is lehet a mínusz, húszszázalékos fogyasztáscsökkenés mellett. Az autó mindössze 2 milliméterrel rövidebb elődjénél (4767 mm), 14 milliméterrel alacsonyabb, de ami a helykínálat szempontjából igazán számít, hogy 12 milliméterrel szélesebb (1832 mm), tengelytávolsága pedig kerek nyolc centivel 2791 milliméteresre nyúlt.
A gyári ígéretek szerint elöl és hátul is tágasabb hely várja az utasokat, a csomagoknak 21 literrel jut több hely (586). Készen van már a kombi is, csomagtartója 47 literrel 650 literesre nőtt, az üléstámlák ledöntésével pedig 1780 literes a hely. A Volkswagen érezhetően közelebb tolta a prémiumkategóriához a Passatot, valóságos kütyüinváziót kínál az autó.
Opciósan digitális műszerfal is rendelhető, a panel hasonló ahhoz, amelyet először az Audi TT-ben mutatott meg a konszern. Alapáron 6,5 colos kijelző jár a középkonzolon. Van a kínálatban head-up display, app-alapú hátsó szórakoztató rendszer tabletekhez, és persze kérhető az összes vezetéstámogató extra az automatikus vészfékezőtől a dugóasszisztensig.
Európában tízféle motorral jelenik meg a Passat 120-280 lóerős teljesítménnyel. Mindegyik Euro 6-os, mindhez jár a start-stop és a fékenergia-visszanyerő rendszer. Megjelent a kínálatban az 1.4 TSI konnektoros hibrid, 211 lóerős összteljesítménnel és 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal. Szintén új belépő a kétliteres dízel 240 lóerős változata, amely kizárólag DSG-vel és összkerékhajtással rendelhető, 6,1 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.
Németországban már a jövő héttől előrendelhető az új Passat, 25 875 eurós, átszámítva nyolcmillió forintos alapáron. Ennél várhatóan olcsóbb lesz a magyarországi alapmodell. További részletek az új Passatról itt.